zaterdag 22 september 2012

Kleedgeld wordt kleding

Bij deze stop ik met de nummertjes. Ik blog over opruimen, maar ook over mijn leven. En soms zit daar weinig verschil tussen.

Eergisteravond met zoon de stad in geweest. We hebben zijn kleedgeld wat hij van oma op zijn verjaardag had gekregen omgezet in kleding.

Ons lijstje: winterjas, gymschoenen, hemden.

Budget: 50 euro

Thuisgekomen met:
Winterjas, gymschoenen, 4 hemden, 2 stickervellen, gebroken lijnzaad, een parkeerbonnetje (2 euro) en een gratis playmobil boekje. En een dikke knuffel van Zoon die verkondigde dat het zo'n fijne dag was geweest. :-)

Over van kleedgeld: 3,10 euro
Al het overige uiteraard van mijn centjes betaald.

Ik ben zeer content. Maar ik vond het wel erg lastig. Nieuwe kleding kopen terwijl we de laatste tijd tot onze oren in tweedehandsspullen zitten. Overal gingen denkbeeldige mannetjes op de koopwaar zitten, mij vertellend dat de producten door Chinese kinderhandjes waren gemaakt, of dat ik nog nagellak genoeg had, of dat het te duur was en er vast wel iets tweedehands beter was, dat het spul binnen een week stuk zou zijn, dat we op zoek waren naar kleding voor zoon, dat mijn keukenkast nog vol staat met thee....

Dat gaat er allemaal door me heen nu ik weet dat we het geld niet meer zo makkelijk kunnen uitgeven, en na het lezen van diverse blogs en zien van diverse docu's.

Maar we zijn geslaagd. Zoon heeft (na 2 jaar 2ehands) een nieuwe winterjas. Zie foto, wel stoer! De gymschoenen bleken afgeprijst van 12,99 naar 3,90!! Ketsjing! En de hemden konden we ook iets voordeliger kopen.

En het gebroken lijnzaad zit inmiddels door mijn kom yoghurt met flakes. Iemand nog lijnzaad tips? Kan ik het door een cakebeslag doen bijvoorbeeld?

Ik ga zo de nieuwe kleding wassen (ieuw fabrieksrestantjes) en genieten van een hopelijk zonnige dag (zodat de verwarming niet aan hoeft).

3 opmerkingen:

  1. Lijnzaadtips? Ja hoor: Ik ben ook van de lijnzaad. Zelf neem ik gebroken zijnzaad, omdat ik bij de hele het gevoel heb, dat ie er (beetje onsmakelijk verhaal) "ongebruikt" weer uitkomen.
    Sommigen zeggen dat je ze beter een tijdje in water kan weken, voordat je ze eet. Dat doe ik niet. Vaak strooi ik de lijnzaad - samen met sesamzaadjes - over een rijst-groentegerecht. "Voor de crunch". Maar ik kook ze ook dagelijks mee met de pap. Wat wel zeker is: je moet er niet teveel van nemen. 2 EL per dag, max. En je moet er zeker meer bij drinken, omdat ze heel veel vocht aan de darm onttrekken. Je zou er anders last van kunnen krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nu 2 ochtenden een lepel door mijn yoghurt met flakes gedaan. Ben benieuwd.

      Verwijderen
    2. Wooh wat goed zeg. Een winterjas, gympies en 4 hemden voor maar 50 euro top! Zelf vind ik het ook altijd een sport om voor weinig geld veel te krijgen. Ik moet zeggen zins dat ik bezig ben met het opruimproject winkel ik ook heel anders, niet meer zo maar spullen kopen omdat ik ze leuk vind nee ook ik doe dat nu veel doordachter. Waar een opruimproject niet allemaal goed voor kan zijn he haha

      Verwijderen