zondag 30 september 2012

Druk druk druk

Ik ben de afgelopen week (of eigenlijk weken) superdruk geweest. Werk fulltime, van half 9 tot 5, 5 dagen in de week. Maar de afgelopen tijd zit ik toch wel eens al voor achten achter mijn bureau en ga er pas tegen half zes weg. Sinds afgelopen dinsdag heb ik elke week studieavond van 18.30 tot 21.15, wat betekent dat ik vanuit mijn werk doorrijd naar school.

Bij thuiskomst zijn er nog drie schatten die aandacht willen en die ik te weinig aandacht geef. Vaak ben ik 's avonds uitgeblust, en wil ik niets liever dan op de bank hangen en niksen.

Ik moet echt proberen tijd voor mezelf te nemen. Dus heb ik dat ook gedaan de afgelopen week, bioscoopje hier, middagje shoppen daar, verjaardagje vieren.

Afgelopen week gaf mijn lichaam me al een seintje in de vorm van migraine. Heb ik dus alleen bij stress. Ik weet dat ik rustig aan moet doen, maar er zijn ook zoveel dingen waar ik aan denk, er spookt van alles door mijn hoofd.

Maar er zijn ook mooie dingen :) gistermiddag was er een prijsuitreiking van de wereldwinkel kleurplaat wedstrijd, dochter had de prijs gewonnen voor de kleintjes, en zo belandden we midden in een veiling. Dochter zocht (met hulp van mij) een mooie roze magneetvlinder uit en liep later weer terug om een mooie blauwe vlinder te pakken, voor grote broer. Lief!
En met de veiling kocht ik een keyboard met microfoon op standaard met stoeltje (kinderspeelgoed) voor 5 euro. De kids zijn er helemaal gek van. Lekker spelen en zingen.

Vanochtend uitgeslapen, ik kreeg ontbijt op bed, ik rolde om half 11 mijn bed uit. Ben begonnen met de slaapkamer rustiger te maken. Inloopkast opruimen. Slaapkamer zelf opruimen. Rust vinden!

Ben bijna klaar. Nog even de restantjes wegwerken en dan vanavond iets rustiger slapen. Hoop ik. :)

Fijne zondag!

3 opmerkingen:

  1. Da's écht heel druk. En ook wel goed dat je tussendoor nog iets opruimt. Dat is namelijk het gevaar van zo drukke tijden: het huishouden komt helemaal onderaan, en als het leven in wat rustiger vaarwater komt, dan kun je nog niet ontspannen omdat je mega-achterstanden in het huishouden hebt....

    Wel goed, dat je al begonnen bent met rustpuntjes voor jezelf in te bouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pfff..word al moe als ik het lees :)
    Duurt je studie nog lang?

    Succes ermee, en idd lekker momenten voor jezelf blijven inplannen.
    Voor zover dat kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken het gevoel helemaal ;-)
    Gelukkig komt er ook een moment dat het weer wat rustiger wordt. En als je het huishouden een beetje bijhoudt (al is het maar kleine dingen hier en daar opruimen) blijft je huis 'rustiger' en daarmee je hoofd ook.

    BeantwoordenVerwijderen