zaterdag 15 september 2012

# 120 - Kleding dochter nummer 183

Zo... laat ik eerst maar eens een foto er in gooien van de slaapkamer van mijn zoon, zien jullie meteen hoe dat mooie nieuwe bed er bij staat!
Lijkt steeds meer op een jongenskamer!
Ik ben de afgelopen tijd niet echt aan het bloggen geweest. Ik ben moe, wegens slaaptekort (dochter ligt al weken 's nachts wakker, te huilen en schreeuwen, meestal zwichten we dan door haar bij ons in bed te leggen, waardoor ze meteen stil is, iemand tips?), verder werk ik veel over de laatste tijd (druk op het werk wegens vakantie collega's), thuis genoeg te doen, en nu merk ik ook nog eens dat ik niet zo fit ben (verkoudheid ofzo). Maar vandaag toch maar datgene gedaan wat ik al weken zou doen. De kleding van dochter nakijken. Hadden wij 2 jaar geleden al veel kleding gekregen voor haar, laatst kregen we er nog meer bij. En hoewel alles fris gewassen is, lag het nog steeds op een hoop in een hoek in de weg te liggen.... Natuurlijk wel regelmatig de stapel doorgezocht op goeie maatjes...

Zie hier een groot deel van de gekregen kleding:


In het begin wou dochter nog wel even meehelpen, kleding passen enzo...
En dan kom je bijvoorbeeld dit tegen:
Ik moest meteen aan dat geniale nummer van Babylon Zoo denken, spaceman, alleen is het in dit geval: SPACEGIRL! Maar nee, dit is niets voor mijn meisje. Dus deze jas gaat weg... (ze kon ook amper bewegen in dat ding haha). Dat was ook vrijwel het laatste wat ze paste, want elke keer als ik haar weer riep, riep ze keihard NEE! hihi. Zat ze even later zo bij haar grote vriend lekker knus boekje te lezen :D
Kijk beer, boeke Poeh!

Ik heb heel wat kleding in mijn handen gehad vanmiddag, en met veel pauzes heb ik het toch gered vandaag. Begonnen om 11 uur, na een aantal koppen koffie en een brakke nacht, en klaar om 17 uur. Zie hier het eindresultaat.

Ladenkast met daarin de kleding, gesorteerd op 3 maten (die ze voorlopig nog niet past, maar wel binnen handbereik moeten liggen). Met daarop een doos met zomerkleding dochter en winterkleding zoon, beide te gebruiken in 2013.
Voor later...
Verder nog een tas over met kleding voor schoonzus en/of marktplaats.
En dan... De kasten van dochter, die weer helemaal goed gevuld zijn, hopelijk blijft het dit keer wat langer netjes. We shall see...
Sokken netjes in bakjes in de kast

Alle plankjes en laatjes gevuld
Ik ben er helemaal klaar mee! Nu vraag ik me alleen af waar alle jassen zijn gebleven die in de tassen kleding zaten... Ik zou toch zweren dat er winterjassen tussen zaten. Hmzz..

Na mijn giga opruim actie hebben we heerlijk gegeten met z'n allen (friet en broodje hamburger) en hebben we genoten van Alvin and the Chipmunks. XD geinig.
Fijne zaterdagavond iedereen!



4 opmerkingen:

  1. haha, ieder z'n ding natuurlijk, maar ik vind die zilveren jas hartstikke leuk, zo snoezig.. ze kan zo in de catalogus! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ken je www.krijgdekleertjes.nl al? Daar kan je straks de overgebleven kleding (en speelgoed) ruilen. Zucht, ik moet ook maar weer aan het opruimen qua kleding voor de kleine...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip. Alleen gaan alle overgebleven kledingstukken straks naar dochtertje van mijn schoonzus. Die is nu 3 maandjes oud, maar heeft tot haar vierde jaar een gevulde kledingkast :-)

      Verwijderen
  3. Toch staat het zilverkleurige jasje haar wel snoepig, maar als ze zich niet lekker kan bewegen is het niks, hahaha.

    Wat een klus hè, dat uitzoeken... ik moet een berg sokken nog doorspitten, sjucht... en dan is Ukkepuk klaar. Kan geen kledingstuk meer zien :)

    BeantwoordenVerwijderen