maandag 13 augustus 2012

# 112 - Vakantie?

Het schijnt dat ik vakantie heb, maar zo voelt het niet echt. Morgen komt vriendlief terug van zijn Heuvellandse vierdaagse. En dan hebben we nog een paar dagen samen voor ik weer terug naar kantoor moet. Wat hebben we het getroffen met het weer...

Vanochtend moest ik echt even het huis uit. Zoonlief wordt zo hyper als hij samen met zijn zusje in dezelfde ruimte verblijft. En ik ben het hier wel even zat. Een dierentuin of pretpark (ook als het kleinschalig is) is niet echt te doen met hun beide (als ik geen 2e volwassene bij me heb, zodat we beide aandacht kunnen geven aan 1 kind). Dus vanochtend eerst maar even naar de kringloop hier in het dorp gereden met een kofferbak vol. Dat spul stond al zo lang hier in huis en nu was ik het zat.

Daarna zijn we doorgereden naar mijn ouders, daar wat rondgehangen, even geluncht, en daarna weer richting huis vertrokken. Nog even snel een wijntje gehaald (want ik mag best wel even genieten 's avonds)... Eenmaal thuisgekomen zoonlief naar buiten gestuurd (hup spelen jij) en dochterlief naar bed gebracht (waar ze uren heeft liggen roepen en spelen).

Vervolgens ben ik nog even snel door het huis gegaan en heb ik her en der dingen opgeruimd. Het bureau van vriendlief ziet er weer wat minder vol uit, de vloer is vrijwel leeg. Veel dingen weggegooid (vooral oud papier) en begonnen met een nieuw kringloopdoosje. Het zou mooi zijn als voor het eind van mijn vakantie het huis net is. Opgeruimd en net. Zoals mijn zusje afgelopen week al zei toen ze op visite was "wat hebben jullie een rommel". En zo is het. We hebben alleen geen rommel in huis, nee we hebben troep in huis. En ik ben het helemaal zat al die prullaria dingen. Weg ermee!

En het scheelt zo enorm dat er nu een kringloop in ons dorp zit zodat ik in principe alles meteen kan wegbrengen. Ik ga zo met het eten bezig (spaghetti met vers geplukte paprika's) en de kinderen een beetje in het gareel houden (onbegonnen werk).

:P

9 opmerkingen:

  1. snap wel wat je bedoelt... ik dacht bij je vorige blogs ook al dat je zoveel werk aan het verzetten was en dat in je vakantie. knap hoor! maar ja, een bietje relaxen is ook wel lekker natuurlijk. ik heb ergens in een boek de tip gevonden om iedere dag 10 minuten spulletjes op hun plek te leggen. en dat is fijn!! tis maar 10 minuten en toch doe je een hoop! het leuke daarvan is (althans, ik vind het heel fijn) dat je je niet op 1 plek hoeft te focusen, je kunt het hele huis door. misschien iets voor jou?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan gewoon niet stoppen na 10 minuten. En ik word zo rustig als ik vervolgens echt goed resultaat zie. Volgend jaar mag vriendlief wel de Heuvellandse lopen, maar niet in mijn vakantie. En volgend jaar wil ik ook echt weg tijdens mijn vakantie. Vorig jaar op de camping, heerlijk. Kids vermaakten zich prima. Ik zat het grootste gedeelte van de dag lekker boekjes te lezen. :P Misschien lukt het me de komende dagen nog wat te relaxen.

      Verwijderen
  2. hoi hoi, je hebt de Liebster Award gekregen! kijk even op mijn 366 dagen blog, dan zie je 'm.... groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hebben pake en beppe geen zin om een dagje met de kleinkids weg?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het ze nog niet gevraagd, maar ze hebben ook al opgepast.

      Verwijderen
    2. Je kan het proberen...
      Of opa en oma?

      Verwijderen
    3. Donderdag dagje Duitsland met Sem, dat wordt vast wel heel erg gezellig :D

      Verwijderen
  4. Ik heb dat ook vaak, dat ik niet na tien minuten kan stoppen. Ik zet tegenwoordig de kookwekker en probeer het dan toch echt om na die tien minuten af te taaien. En als het me een paar dagen achter elkaar is gelukt dan merk ik wel dat het me steeds beter afgaat en dat je toch wel heel veel resultaat ziet. Ook doen die tien minuten soms ook gezamenlijk. Dan zet ik de kookwekker en moeten ook de kids tien minuten meehelpen met papier in de papierbak doen, hun eigen rommeltjes op hun plek leggen en zo meer. En het grappige is dat door dat tien minuten per dag gestructureerd te doen ze uiteindelijk ook tussendoor wat sneller de neiging hebben dingen op de juiste plek te leggen (en dat geldt trouwens ook voor mijzelf).
    En inderdaad, hoe minder spullen je in huis hebt, des te minder snel is het rommelig. Ook hier geldt dat, wij zijn vijf jaar terug van een huis half zo klein als dit huis hierheen verhuisd en toen hadden we een zee van ruimte. En in vijf jaar tijd is het eigenlijk gewoon dichtgeslibd. En dus probeer ik minstens een doos aan spullen per week het huis uit te krijgen nu, via marktplaats, de ruilwinkel, de kringloop en soms gewoon weggeven of desnoods de kliko. En het lucht toch wel op, al vind ik het ook heel heel moeilijk hoor. Succes met jouw strijd tegen de spullen....en met elkaar gaan we het uiteindelijk gewoon voor elkaar krijgen toch....is het niet over een maand dan wel over een half jaar of een jaar....het heeft geen haast zolang het maar voort blijft gaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms vraag ik me af waar het allemaal weg komt... En vaak moet je eigenlijk met je ogen dicht spullen weggooien, anders blijf je in de troep zitten. Het lukt ons wel!

      Verwijderen