donderdag 9 augustus 2012

# 110 - Groen als Gras

Ik heb vakantie, 2 weken lang, en ik heb tot nu toe al veel huishoudelijke klussen gedaan. Iets wat je niet snel op een camping zal doen. Zoals de gehele bovenverdieping plus benedenverdieping stofzuigen, en beneden ook nog eens alles dweilen. Dat was gister. Vandaag heb ik 4 wasjes, nee wassen, gedraaid en deze lekker laten drogen in het zomerzonnetje en vervolgens ook weer opgevouwen (plus het wasje wat nog hing). Dus ik heb mijn portie huishoudelijk werk wel weer gedaan voor deze vakantie.

We kijken elke ochtend naar het geweldige Spetterslot, of Splatalot zoals de Canadezen het noemen. Een soort van Wipeout maar dan voor kinderen. En een van de 'verdedigers' van het kasteel is Galdar, de sexy Viking. Ik vind het niet erg hoor, om hier naar te kijken tijdens mijn ontbijtje (ja we eten laat) terwijl de kids oeh en aah roepen van alle deelnemers die het water in kieperen...

Maar goed, laten we niet teveel off topic gaan (bovendien heb ik een sexy Viking of my own... :P)

Vanochtend wou ik het gras maaien, maar ik kreeg de machine niet aan de praat. Dus ik mijn vader bellen, die uitleggen hoe en wat (het was een gekregen maaimachine met een gebruiksaanwijzing), maar het lukte me niet. Even later belde mijn moeder dat mijn vader onderweg was. Dus even later stond mijn vader het gras te maaien en heeft ie nog even laten zien dat ik de machine helemaal moet kantelen voor ik hem aan moet zetten. Okeej...
Ik was ondertussen maar begonnen met het verwijderen van het gras en onkruid dat zich tussen de tegels bevond. En samen met mijn vader heb ik de houten bank van voor naar achter getild.

Tegels voor en na (ander stukje, maar alles ziet er hetzelfde uit):


 En dit hoekje had ik aangepakt (let wel, langs de deur en muur zag het groen van uitstekende onkruidbosjes). Ik heb vervolgens de rest van de dag heerlijk op het bankje gezeten met een boek (welke leuk begon, maar op het eind behoorlijk afgeraffeld werd, het verhaal dan) en later nog wat tijdschriften.
Mijn nieuwe relax hoek

En ondertussen dus nog de wasjes. En de kids vermaakten zich heerlijk!
Dochterlief was heerlijk aan het spelen in de zandbak, lees, waterbak. (Iemand, ik noem geen namen, heeft de zandbak niet goed afgesloten tijdens de hevige regenval de afgelopen dagen). Ik liet haar lekker gaan. Ze was heerlijk aan het spetteren in het water/zand mengsel. En vond het (net als ik vroegah) fijn om de emmertjes als hoed te gebruiken. (het zand zat overal, bleek later tijdens het verschonen...)
dochterlief
 Zoonlief had gister en eergister 2 mega drukke dagen (hij wordt druk van prikkels, verjaardag + visite is geen goeie combi, vooral niet 2 dagen lang!), en ik verbaasde me er vanmiddag echt over dat we niet constant (!) aan het schreeuwen waren. Ik kon heerlijk op het bankje zitten met een tijdschrift (boek lukte dan weer niet), terwijl meneer met een sopje zijn tractor poetste. Hij begon al kwebbelend te poetsen (hij moet altijd eerst van a tot z uitleggen wat hij gaat doen, om vervolgens te vertellen wat zijn volgende actie gaat zijn), maar uiteindelijk was hij heerlijk aan het poetsen en neuriën. De schat. :D
zoonlief
We hebben deze productieve en toch heerlijke relax zomerdag afgesloten met een fijne douche, een informatieve tv serie (Er was eens de mens), een verrukkelijke maaltijd (patat, sperziebonen, kipsate) en een verrassingstoetje (3 stukjes oranjekoek (= Frysk gebak), gekregen van mijn vader).

Wat een dag. Zo mag het elke dag wel zijn.... :D

2 opmerkingen:

  1. Klinkt als helemaal heerlijk! En niet alleen jij was druk met klusjes, je zoon duidelijk ook, zien poetsen doet poetsen nietwaar? En gelukkig komen er nog meer mooie dagen aan dus je kunt lekker gaan genieten van je mooie relaxhoekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker he, gewoon gezellig genieten. Fijn!

    BeantwoordenVerwijderen