zaterdag 4 augustus 2012

# 107 - Inloopkast deel 3

Helaas niet mijn inloopkast...
Ik dacht zo, met de gaypride en al, laat ik het over kasten hebben. En over uit de kast komen. Maar dan met kleding. :P

Vanmiddag ben ik weer vrolijk verder gegaan met het opruimen van dozen die zich overal in huis bevinden. Zo vroeg ik me af waar toch al mijn t-shirts waren gebleven, maar die zaten 'gewoon' in de dozen die in mijn inloopkast stonden. Had ik afgelopen week al mijn kleding netjes opgevouwen en gesorteerd, nu kon alles weer opnieuw. Ik heb de drie dozen geleegd (een voor een, niet allemaal tegelijk) en alle t-shirts netjes bij de andere t-shirts gelegd.

Vriendlief en ik hebben een poos bij sites als www.teefury.com regelmatig t-shirts besteld, met hele mooie prints. Deze kan ik helaas niet zo vaak dragen (al trek ik er soms wel eens een aan naar mijn werk, niemand zegt er iets van, dus mooi vinden ze het niet, maar ikke wel haha). 

Daarna heb ik 1 doos gevuld met alle winterkleding: warme truien, vesten, shirts met lange mouwen, etcetera. Vervolgens heb ik in een andere doos alle kleding gestopt die ik niet meer pas, maar die mooie motiefjes hebben (hemdjes met vlindertjes, stipjes, etcetera, misschien een DIY projectje op de naaimachine?)
Nee dit is mijn inloopkast ook niet...
En toen kwam het .. tsja.. leuke gedeelte? Ik heb veel kleding gepast. En ben ook nog even op de weegschaal gaan staan tussendoor. Ik ben nog maar 8 kg en een buikje verwijderd van het lichaam wat ik 5 jaar geleden had. 5 jaar geleden, toen ik net een relatie had met vriendlief, en (al zeg ik het zelf) goddelijk slank was (het slankst sinds jaren!) en dat voor een 24 jarige sexy hot mama. :P Ja ik had er toen al een zwangerschap (en keizersnee, wat niet bevorderlijk is voor de buik) op zitten, en toch wist ik een jaar na de geboorte van zoonlief de weegschaal zo positief te krijgen, dat ik minder woog dan voorheen! Ik was echt slank, als ik die foto's van toen terug kijk, poeh! Maar goed, terug naar de kast en de kleding...

Ik paste een aantal jurkjes, shirtjes, en dergelijke van die periode. Ik paste er zo wat in! Maar mijn buikje is er na een tweede zwangerschap (en wederom keizersnee) niet mooier op geworden, dus daar moet echt iets aan gebeuren. (ik ben ook veel te laks, ging ik destijds nog wekelijks de sportschool in, nu kom ik niet verder dan de bank zodra de kids op bed liggen). Dus ik heb met mezelf afgesproken dat ik de twijfelgevallen aan de kant leg (in het zicht!) en daarvoor ga werken. (laat vriendlief het maar niet lezen!) Wat me wel opviel, is dat de meeste kleding zo sexy was. Dat ga ik nu echt niet meer dragen! Ik word tenslotte volgend jaar al 30, dan kan ik me echt niet meer gaan kleden als een 24jarige...



Ja, dit is mijn inloopkast!
En om toch nog een beetje 'uit de kast te komen'... Ik heb een hele doos gevuld met shirtjes, jasjes en veel broeken (maat 46 wil ik nooit meer dragen, en maat 40 ga ik toch nooit meer redden), deze gaan weg. (echt waar!). Ik ben trots op mezelf!


5 opmerkingen:

  1. Zo! Zit hier ff te kwijlen achter de lap van jouw foto's! Ik geloof dat ik toch wel iets te wensen heb, haha! :) Ik heb zoooooooo'n hekel aan passen.. Vind echt knap van je, je hebt echt veel gedaan vandaag! En ach, als je goed in je vel zit, daar gaat het om, niet om de maat. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook wel zo, maar het voelt iig heel goed dat ik mijn oude kleren weer pas :-)

      Verwijderen
    2. Snap ik, was ook niet negatief bedoeld! Bij mij is het heel dubbel, de ene keer denk ik: poep, wat maakt het uit, het gaat om de inhoud en de andere keer vind ik het toch wel heel erg leuk als ik in een kindermaatje pas.. Belachelijk, ik weet het.. Ik heb maat 36 en nog niet altijd (over het algemeen wel, hoor) tevreden. Dus die opmerking was ook wel tegen mezelf, zeg maar...

      Verwijderen
  2. Dus je gaat nooit meer sexy kleding dragen? *bedroefde vriendlief*.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh die DIY-projecten van oude kleding (recykleren)... dat werd bij mij niks. Het werd alleen een "moeten" in mijn hoofd. Ik heb twee zakken (!) weggedaan nu. Nog twee laatjes over met projectjes-voor-ooit... maar of het nog wat wordt?!

    BeantwoordenVerwijderen