zaterdag 28 juli 2012

Kringlopen en dieren voederen

Wij gaan regelmatig even kringlopen, het zijn toch ook gewoon overdekte rommelmarkten? Heerlijk sneupen! Vorig weekend zijn we naar Drachten geweest, daar had een bouwmarkt leegverkoop (bedankt collega, voor de tip) en we hebben daar prachtig mooie muurstickers voor dochterlief gekocht met prinsjes en kastelen en bloemen en dieren. Een paar dagen later vond vriendlief zo'n zelfde, maar dan een misdruk en vele malen goedkoper, maar net zo leuk! Dus nu is haar hele kamer in prinses stijl. :D Voor zoonlief kon ik niets passends vinden (want zeg nou zelf, apen op een piratenboot? niet zo realistisch...)

En verder hebben we die middag dit gekocht, totale schade: 7 euro (het bankje had vriendlief daarvoor al gekocht, 3 euro geloof ik?)


 2 action mannen, die nu innig verstrengeld in elkaar op de buffetkast liggen, er was geen Barbie in de buurt om mee te knuffelen ;-). Verder 10 videobanden, waarvan 5 van Suske en Wiske, dubbele van Bassie & Adriaan in Amerika (zo grappig!), 2 van Waar is Wally, een Hamtaro band en Barbapapa. Boekje van Piet Piraat, 2 boekjes van Barbie (1 als superster en 1 als piloot), Angelina Ballerina, Kleine Tom (van Alain Gree), boekje over de eerste mens, Barbie in de dierenwinkel, en een te schattig boekje over breien en een over haken. Zie die foto's hieronder dan, dat kon ik niet laten liggen.


Nou we zijn weer helemaal content hoor, wat een dag was dat.
's Middags nog even met zoonlief naar het plaatselijke park geweest met een boterham voor de herten en geiten. En vooruit, de konijntjes mochten ook wat. En liepen we daar heen, werden we niet aangevallen/achtervolgd door een zwarte vogel? ( ik hou niet van zwarte vogels).

 



Deze hebben we overigens niet gekocht, een super schattig popje in zeer slechte staat en een speelboom in nog slechtere staat (smerig en overal stuk).

4 opmerkingen:

  1. Jammer dat die speelboom stuk & vies was, die heeft mijn moeder nog steeds van ons van vroeger en iedereen vindt dat ding nog steeds geweldig. meerdere generaties hebben er mee gespeeld, zo leuk! Angelina Ballerina is ook zo leuk... veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nieuw zijn ze tegrnwoordig rond de 80 euro zag ik laatst ergens. Ik dacht er nog aan deze te kopen en op te knappen, maar er ontbrak ook van alles aan, zo zonde.

      Verwijderen
  2. Wow, zoveel voor zo weinig, dat gaat je bij onze plaatselijke kringloop dus echt niet lukken. Ik heb ze al meerdere keren betrapt op prijzen die hoger zijn dan de nieuwprijs. Zo spotte ik er pas een stoel van ikea waar ik er graag nog eentje van wilde, dus ik dacht een mazzeltje te hebben, bleek hij bij de kringloop (oud en vies) tien euro duurder dan nieuw en fris bij Ikea. En dat is me ook al eens met huishoudspullen gebeurd. Maar als ik dan zie wat jij voor zo weinig hebt gescoord moet ik misschien maar eens overwegen om in omliggende gemeenten eens bij de kringloop te gaan neuzen....

    Veel plezier met je aankopen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat soort dingen hebben ze in Leeuwarden ook wel. Maar we dschten eerlijk gezegd uit te komen op de 20 euro. Komen we bij de kassa, kijkt ze even in het karretje, zegt ze: ach doe maar 5 euro. :-O

      Verwijderen