zondag 29 juli 2012

# 103 - Gangkast wordt schoenenkast


Dit is het probleemgebied. We hebben onze oude tv/apparatuur kast in de gang gezet, want vriendlief vond een mooiere tvkast bij de kringloop. Deze pronkt nu in onze kamer. Maar wat hier mee te doen? Simpel, alle schoenen er in opbergen. Niet vaak gebruikte schoenen in het kastje, de dagelijkse schoenen in het vak bovenin. Speelgoed naar boven (poppenwagen zit nog vol met speelgoed van de kidz kastjes). Links staat een hele stapel voor de kringloop, dit zwerft al een poos rond, maar wordt heus nog wel weggebracht. Bovenop staat een doos met schoenen en een doos met nog meer schoenen ;-) En die worden netjes opgeruimd. Winterschoenen en de schoenen die naar mijn schoonzus kunnen gaan even naar zolder. En dan staat er nog een doosje uitprobeer en pas schoenen. Deze moeten even worden bekeken en gedragen de komende tijd en dan maak ik alsnog een selectie (of weg of naar schoonzus). Ik vind het netjes voor nu.

Winter en weggeef schoenen

Zie hierboven ;-)

Schoenen netjes naast elkaar

Bijna zoals het hoort

5 opmerkingen:

  1. Dat is hier ook echt een probleemzone! De gang
    met schoenen van vijf mensen...pff
    Zeker in de zomer, sandalen, pumps, ballerina's
    sportschoenen enz....
    Wij hebben nog niet echt een oplossing gevonden...
    We wonen boven (garage en kelders onder het huis)
    en we hebben wel schoenenrekken in de garage maar
    daar raken de schoenen nooit ;)
    Nu staan de winterschoenen daar maar voor de rest nog geen goeie oplossing gevonden...
    Goed gevonden bij jullie maar ik vrees dat
    hier de schoenen niet in de kast zouden raken...
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou is dit bij ons tijdelijk en blijven de schoenen toch wel door het huis zwerven. Het probleem zit hem vaak in het opbergen, en dat schiet er bij ons (lees mij) wel eens in... Herhaling is the word!

      Verwijderen
  2. Wij hebben een garage naast de hal en daar heb ik vier bakken neergezet, voor ieder gezinslid eentje. Ik zorg dat de mijne altijd netjes blijft en zodra ik zie dat één van de kids schoenen buiten de bak of in andermans bak heeft gegooid dan is de consequentie dat diegene alle schoenen in de juiste bakken mag gaan doen en weer netjes maken. In het begin ging het heel vaak mis, tegenwoordig gebeurt het zelden nog dat ik iemand er op aan moet spreken. Hier werkt dat dus prima, alleen moet je natuurlijk wel de plek hebben om vier bakken kwijt te kunnen, dat dan weer wel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook een idee. Ik ga er eens over nadenken. Onze hal is in ieder geval nog lang niet af.

      Verwijderen
  3. Bovenop n paar leuke manden, voor sleutels etc. En in de winter voor wanten, sjaals etc. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen