zondag 24 juni 2012

# 92 - Slaapkamers en planten

Vanochtend voor 7 uur al weer gewekt door zoonlief, dus ik ben nu, rond 4 uur, best moe...

Ik zou vandaag niets doen, maar ik kon het niet laten ;-) We begonnen de dag rustig met Doornroosje. Daarna richting zolder vertrokken, zo een met vlizotrap. Ik word steeds handiger in het beklimmen van dat ding, vooral weer naar beneden gaan. Stond ik vorige week nog bibberend bovenaan de trap, nu ben ik in no time weer beneden. En dat voor iemand met hoogtevrees.

Maar goed, op zolder zocht ik speelgoed van zoonlief, wat natuurlijk helemaal achteraan stond.. Daarna nog een tas boeken naar beneden gehaald en de juiste boeken in de juiste kasten gezet. Zowel zoon als dochter heeft nu een eigen boekenkast op de kamer. Verder hebben we op zoonliefs kamer de Cars poster opgehangen en nog enkele Cars muurstickers. En kreeg dochterlief haar Hello Kitty poster en twee superschattige beren posters. "Booi Booi!" aldus dochterlief (mooi is ook zo lastig te zeggen).

Daarna zocht ik mijn band, zo'n sportgevalletje wat je om je arm kunt doen wat stevigheid biedt. Deze gebruik ik als ik mijn arm wat te intensief gebruikt heb. Maar deze heb ik nog steeds niet gevonden, bah.

Dus maar even mijn tas opgeruimd, wat een zooi zat daar in. En toen vroeg vriendlief of ik de tomatenplant wou doen, bamboestok ernaast en in nieuwe pot zetten. Prima. Maar toen zag ik bladluis. De 2 komkommerplanten hebben we weggedaan. Alles was dood of aan het doodgaan, de baby vruchten aangevreten en ze zaten vol met luis. De paprika en tomatenplanten zagen er beter uit, dode takken weggeknipt, alle luis verwijderd en nu weer dagelijks controleren. Dat was er met de verhuizing bij ingeschoten. Zonde! Maar we weten nu waar we op moeten letten. Beginnersfoutje zullen we maar zeggen...

We hebben nog geen internet hier, dus zoek alles op via 3G op mijn iPhone. Ben bijna door mijn tegoed heen :-( en onze plannen voor vandaag zijn letterlijk in het water gevallen, wat een K weer! Op tv is niks (ik ga niet klagen dat we maar 4 zenders hebben), en ik heb ff geen zin meer om nog meer op te ruimen. Eerst nog ff foto's maken van de kids kamers en de plantjes :-) En genieten van mijn lief spelende kindjes :-)



1 opmerking: