woensdag 2 mei 2012

Genieten

Even geen nummertje, maar gewoon puur genieten. Ik heb vakantie deze week, meivakantie voor zoonlief, en ik wou graag vrij om te genieten van mijn gezin. En dat kon, gelukkig.

De afgelopen dagen gingen wat moeizaam, ik moest van mezelf het vakantiegevoel hebben, en ja, als iets moet, dan gaat het tegen je werken. Dus het was alles behalve vakantiegevoel.

Mijn grote liefdes van vroegah!
Maandag heb ik daar nog iets verandering in gebracht door met de kinderen naar een rommelmarkt te gaan. Maar gister was het pas echt genieten. Samen met een vriendin ben ik naar Ahoy geweest voor een concert van de Backstreet Boys en New Kids on the Block. Het was een geweldige avond, wat hebben we heerlijk meegezongen en gegild (heerlijk tussen allemaal twintigers, dertigers en veertigers, iedereen deed even gek mee). Toen ik vannacht thuis kwam, moest ik eerst even bijkomen, wat een avond.


Vandaag heb ik heerlijk kunnen uitslapen. En vanochtend zijn zoonlief en vriendlief in de auto gestapt richting Drouwenerzand, dat is een pretpark/speeltuin waar je entree betaald en vervolgens gratis kunt eten en gratis in de attracties kunt. Heel fijn voor die mannen. (Al mogen ze van mij wel wat meer gezond voedsel daar 'verkopen'). 

En dochterlief en ik zijn vanochtend eerst een rondje door het dorp gelopen, we hebben voor ons zelf lekkere koekjes gehaald (mag op zijn tijd) en zijn daarna op de fiets gestapt.

<Wat overigens nog een hele klus was, want fiets was ingebouwd in de bijkeuken door alle kinderfietsjes en kinderautootjes, en toen moest ik nog op zoek naar de fietssleutel (oh ja, zag ik die laatst niet in de rommeldoos?) en omdat ik de fietspomp niet kon vinden, zijn we maar met een halflege band gaan fietsen.>

Maar we hebben genoten! Heerlijk rondje gefietst, zo'n 10 km, en we hebben op de terugweg allemaal mooie bloemen geplukt. Heerlijk fietsen ook met een meisje van 2, het was constant: kijk mem! kakak! (eend). kijk memme! kakaak! (vogel) kijk mem! boe! (koetjes!) Heerlijk! Alleen jammer dat we rond ons dorp niet echt fijne fietsroutes hebben, je zit al gauw op een rondje van 15 km (10 km was eigenlijk heen en terug). Jammer, maar positief blijven, het is lente! Jeej!

Versgeplukte bloemen!


En nu ga ik dochterlief toch nog maar even naar bed brengen en zelf op de bank hangen. Ik kan niet constant bezig blijven, en dat is toch ook een soort van genieten. :D

2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ik ben nog zo aan het nagenieten van al die zingende en dansende mannen op het podium.. :D zucht, mijn tienerhart bonkt en bonkt. haha.

      Verwijderen