woensdag 30 mei 2012

De jarige pauzeert

Gister was het zover, ik werd 29 lentes jong :-) Afgelopen weekend waren er al twee vriendinnen langs geweest met zelfgekweekte groentenplanten, tomaat, paprika, komkommer en courgette. We hadden zelf ook al het een en ander staan, dus onze vensterbank kleurt nu prachtig groen met hier en daar een geel bloemetje.

En gisteravond zat het huis vol visite. Gezellig! Van mijn moeder kreeg ik het Flow Vakantieschrijfboek, en hoewel we (helaas!) niet op vakantie gaan dit jaar, ga ik toch proberen het echte vakantie gevoel op te roepen.

Terug naar de visite. Van zoonlief kreeg ik gisteravond nog mooi ingepakte tekeningen, met zelfgeschreven velicitaaties :-) en stickers als: mem is vet cool, mem is lief. Daar smelt je hart toch van!?

Mezelf had ik kado gedaan: dvd Under the Tuscan Sun (lievelingsfilm) en dvd Hair en de cd van Roison Murphy. Mag wel met alles wat al is weggedaan, even aanvullen met datgeen waar ik vrolijk van wordt!

Maar het was me het dagje wel. Vriendlief en dochterlief kregen vanmiddag panne, kwartier voor zoonlief van school moest worden gehaald.(15.15) Ik was op half uur rijden afstand, mijn moeder op 20 minuten, en die was zo lief hem op te halen. Ik heb om 17.40 vriendlief en dochterlief bij de garage weggeplukt. Die waren wel 2 dorpen verderop belandt na de panne, maar dat wordt vast wel weer een mooie rekening (hij bezit een brommobiel, we hebben niet de luxe van 2 auto's, maar dit werkt ook mooi).

En....
Gistermiddag hebben we het huurcontract getekend voor een nieuw huurhuis!

(helaas geen koop, maar ik klaag niet...)

Winst: 1 extra slaapkamer, zolder, giga achtertuin en veel extra ruimte!

Dus voorlopig blog ik niet meer zo zeer vanwege het kastje per dag project, ik maak vast zo nu en dan wel een blog over wat er weg gaat en voor en na foto's. En daarna pak ik de draad misschien wel weer op, als het me voor die tijd niet lukt om alles op te ruimen.

Ik ben blij, eindelijk datgeen wat we al zolang wilden, beide kinderen hun eigen slaapkamer.... Vriendlief een grote keuken... En ik een inloopkast :-)

4 opmerkingen:

  1. Alsnog van harte gefeliciteerd. Met je verjaardag en ook met je nieuwe huis. Superleuk.
    En leuke cadeaus ook, ik ben ook groot fan van Hair, heb mezelf laatst de CD cadeau gedaan. Heerlijk meezingen in de auto. En het Flow zomerboek ga ik mezelf ook cadeau doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook van mij alsnog van harte! Wat heerlijk een groter huis! Heb je de sleutel al gekregen? En moet er veel aan gebeuren? Meestal is het wel het mooist om alles te doen, zolang een huis leeg is kun je er lekker gemakkelijk bij, dat valt later tegen. Wel een prima tijd van het jaar om te verhuizen! Veel succes met alles! PS in de twee huurhuizen die ik tot nu toe heb bewoond, kocht ik als eerste een nieuwe wc bril! Dat "voelde" fris en schoon. En later heb ik ook nieuwe sloten, met gelijksluitende cilinders, dat is ten eerste heel handig(voordeur, achterdeur en berging allemaal dezelfde sleutel!) en ten tweede kan er nooit een vorige bewoner met een achtergehouden sleutel naar binnen. Nogmaals veel succes met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je verjaardag en je nieuwe huis! Leuk, hoor. Zal vast inspireren om VEEL weg te doen, want minder mee = minder slepen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is dus dubbel gefeliciteerd!! Met je verjaardag en het nieuwe huis! Heerlijk..in een nieuw huis je spullen uitpakken en meer ruimte. Verhuizen is bij uitstek een kans om je spullen te moeten uitzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen