dinsdag 22 mei 2012

# 84 - Zandbak+speelgoed

Wat is het mooi weer zeg, het lijkt wel zomer. En omdat het zulk mooi weer is, willen we daar natuurlijk van genieten! Hier de eerste tuinblog die ik schreef, eind maart. http://pip-datrommetop.blogspot.com/2012/03/45-de-achtertuin.html?m=1

Nu kwam de zon al ietsjes verder maar... Vriendlief heeft laatst de boom gesnoeid en het resultaat was een tuin vol takken... Zucht!

Overigens heeft deze klus afgelopen zondag plaatsgevonden, even ter inleving. ;-) Het was 1 uur 's middags, dochterlief lag net op bed, zoonlief speelde met de buurtvriendjes. Ik begon met het afknippen van alle dunne takjes, van de gigastapel in de tuin. Deze konden de kliko in. Daarna heb ik alle kale dikke takken versleept en tegen het huis gelegd, onder het raam van onze werkkamer. Daar komt geen zon en daar heeft niemand er last van. Zie foto. Wat een klus!

Daarna ben ik begonnen met al het buitenspeelgoed schoon te maken. Dit speelgoed heeft een jaar in de half open zandbak gelegen en ik kwam dan ook heel wat spinnengezinnen tegen. Iehhh!! Ondertussen kwam zoonlief met 2 vriendjes en een vriendinnetje om het hoekje kijken. Ze vonden het allemaal erg interessant, vooral toen ik hen een emmer water gaf. Leuk, 5 jarige ukkies die zich vermaakten met het speelhuisje, het water en 'vadertje en moedertje' speelden toen dochterlief wakker was en ook mee mocht doen.

Ondertussen poetste ik door, vulde ik de zandbak met een zak zand die we laatst van m'n ouders hadden gekregen, veegde ik en verplaatste ik. En toen was ik klaar, yes! Ik vond zelfs nog enkele prachtige bloemen verstopt achter de kliko's. :-) Eindtijd: half 5.

En dit alles werd mede mogelijk gemaakt door Gerard Ekdom's BBQ box! Het is zomer!


4 opmerkingen:

  1. Lekker he dat ze weer buiten kunnen spelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker hoor. Volgens mij was het een erg nuttige en gezellige middag zo te horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker zeg. Dat wordt genieten van je opgeruimde tuin!!

    BeantwoordenVerwijderen