maandag 21 mei 2012

# 82 - Bijkeuken deel 8: Verven bij kaarslicht

We zijn er bijna! Voor nu tenminste, er moet wel nog het een en ander gebeuren, maar alles wat nagekeken moest worden is nagekeken en er is tot nu toe best wel wat weggegooid of in de kringloopbak gelegd. Vandaag heb ik een grote doos met verfspullen gepakt, verfspullen voor de kids ;-)

Kaarsjes, lampen, verfspullen
Eerst maar eens sorteren, kaarsen bij kaarsen, kaarshouders bij kaarshouders, lampen bij lampen, verfspullen bij verfspullen...

Kleurtjes!
Wat zit er allemaal in? Een doosje met parapluutjes en vlaggetjes, voor in cocktails (drinken we nooit) of op blokjes kaas (eten we altijd zonder stokjes), maar deze mogen naar de feestdoos. Verder verf, verf en verf. Dit wil ik niet in de knutselkast hebben, dus deze mogen mooi weer terug in de doos. Verder nog heel veel bellenblaas (origineel, traktatie op school ;p) en een potje voor de penseeltjes. Achteraan nog een kerstspray voor op de ramen, dit mag ook terug in de doos, wil ik niet in kerstdozen dan wel knutselkasten hebben staan!
Next!
Nee, we roepen geen geesten op!
We hebben veel kaarsen. En nog meer kaarsenhouders. De drie potjes achteraan met Jezus en Maria afbeeldingen er op, deze mogen naar de kringloop. Ik heb nog een vierde in de woonkamer staan, met daarin al mijn knoopjes en naaispulletjes, maar omdat ik daar op moederdag een mooie verdeeldoos voor heb gekregen, mogen deze potjes wel weg. Het roze bord mag ook weg, in de kringloopbak, de dikke rode kaarsen gaan de kliko in. Dan staan er nog 3 glaasjes, wederom met Maria en Jezus afbeeldingen, op het bord, en 3 zilverkleurige glaasjes. Deze 6 gaan ook naar de kringloop. De roze houders zet ik direct op tafel neer, net als de stervorm. Gezellig! 's Avonds hebben we vaak kaarsjes aan, de lampen blijven uit. Zo zien we meer van het scherm (spannend tijdens Lost), het is gezellig, en het bespaart ook nog!

Achteraan zie je nog wat doosjes met lampjes, en twee grote bollen. Deze mogen in een andere doos worden opgeruimd. De bollen moeten te zijner tijd weer teruggehangen, want we zitten in een huurwoning. Wij hebben ze er af gehaald, want zonder hebben we veel meer licht.

En dan is dit het eindresultaat:

Nou is dit netjes of netjes!? Ik leg in het midden nog een zak met waxinelichtjes die vriendlief laatst heeft gekocht. Dan hebben we in ieder geval alle kaarsen bij elkaar, net als al het verfspul.

3 opmerkingen: