woensdag 16 mei 2012

# 78 - Bijkeuken deel 4: statiegeld, schoenen en ballen

Vooruit, nog maar een bijkeuken bijdrage.

Samen alles uitstallen
Laten we weer een close up nemen.

Hier zien we de opgebruikte schoenen van zoonlief, 2 paar. Deze gaan beide de kliko in. Bovenkant is stuk en de zolen zijn helemaal stukgelopen. De klompen mogen blijven, daar zitten nog geen gaten in.
2 voetballen, deze mag 'pake' (= Fryske opa) binnenkort oppompen. Linksboven een hoopje kleren, ik dacht eerst dat deze heel waren, maar dit zijn de kapotte kleren van zoonlief die ik laatst in kliko wou gooien. Omdat ik sindskort de naaimachine van mijn moeder te leen heb, kan ik ze mooi gebruiken om op de te oefenen. Dus in de wasmand! Verder nog een paar slippers (remember de roze pinkpop zak? volle ingeleverd, kreeg deze ervoor terug). Van dit hoopje mogen dus alleen de 2 paar schoenen weg.

Volgende. Een kinderzitje, kan op een eetkamerstoel bevestigd worden, kan ook als los stoeltje gebruikt worden. Ik ga hem schoonmaken en op mp zetten. Ik heb er met zoonlief veel plezier van gehad, maar met dochterlief niet. Verkeerde eetkamerstoelen. Verder zitten hier nog 3 tuinlampjes tussen, die bewaar ik nog even. Ook een leeg kruidenrekje, kan nog wel gebruikt worden. Fietslamp in verpakking, terug naar bijkeuken. Plastic vuilniszak, verrassing :D

En dan nog een stapel doosjes om te verzenden. Hiervan houd ik er 3, voor de boeken die ik verkoop via bol.com.

En dan is dit hoekje leeg! Even stofzuigen, en dan staat hij meteen weer vol... Want...

Statiegeldflessen en kratten
Vriendlief heeft het opgespaard, hij is de boodschappenman. 31 flessen en 4 kratjes. Kassa!

Zie hier het voorlopige eindresultaat van de bijkeuken.
Er gaat de komende weken nog het een en ander gebeuren, maar zo ziet het er nu uit:

Zo dat ziet er iets opgeruimder uit. In het echt tenminste wel ;-) Het fietsje helemaal rechts gaat naar mijn ouders tot dochterlief oud genoeg is om er op te fietsen. De step van de Teletubbies gaat naar schoonzus terug of naar kringloop. Ik ben er blij mee, we kunnen weer normaal door de bijkeuken lopen zonder onszelf om de fiets heen te wurmen. Heerlijk!

4 opmerkingen:

  1. Langzaam maar zeker komt er toch behoorlijk wat schot in de zaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is al een hele vooruitgang toch :D met kleine stapjes groot resultaat krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nou, op de foto zie je ook flink resultaat, hoor! echt goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Boodschappen doen van t statiegeld, het gaat vast bijna lukken! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen