maandag 14 mei 2012

# 76 - Bijkeuken deel 2: rommeldoos auto

Ik moet iets bekennen. Vorig jaar ben ik ook met een doosje naar mijn auto gegaan de dag voordat hij naar de garage ging voor de apk keuring. En wat ziet mijn oogje daar? De rommeldoos staat al een jaar onaangeraakt in de bijkeuken! Je raadt vast wat er gaat gebeuren nu, inderdaad, opruimen!

Links staat hij, de apk doos 2011
Wat zou er allemaal in zitten?
Laten we eerst alles maar weer uitstallen, sorteren, dochterlief gaat er meteen vandoor met het zonnescherm van Nijntje, terwijl ze roept: Titty Titty! (haar woord voor Kitty). Goh, iemand heeft teveel Hello Kitty spullen en kent Nijntje niet :D

Ach gut, 2 ijskrabbers. Dus daar waren ze! Ik was al blij dat er in het kerstpakket een ijskrabber zat, want ik was de mijne kwijt. En nu blijk ik er 3 te hebben (die van vriendlief niet meegerekend). Ze mogen terug in de auto, ook al staat de zomer voor de deur, zo raken ze in ieder geval niet kwijt! En stel dat de seizoenen zo in de war raken dat we in augustus al ijs moeten krabben, dan heb ik in ieder geval 3 ijskrabbers in de auto! Kunnen de kinderen ook meehelpen ;-)

Jeej, nog meer tankbonnetjes, parkeerbonnetjes, supermarktbonnetjes, Google Maps routes, etcetera. Oud papier bak! Waar bent gij?!

Plastic tasjes, een zielige slipper, en 2 rollen wcpapier. Alles gaat weg, op de slipper na, ik wil eerst weten waar nummer twee is! Wcpapier in de auto? Zul je misschien denken? Tsja, wij zijn festivalgangers, en we hebben 2 kinderen. Altijd handig als je uit rijden gaat, of op een festivalterrein zonder komt te zitten. Je weet maar nooit. Ze mogen beide weg, vieze dingen inmiddels.

Wat een goede doos dit! Alleen de ijskrabbers en de slipper mogen blijven, de rest ligt allemaal in de kliko/oud papier bak. Jeej!

6 opmerkingen:

  1. lekker he as alles weer weg is of een plekje heeft :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. kijk ik niet van op, WC papier in de auto. Ik vindt het juist heel handig! En goed aangepakt dit "kastje".

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook hier ligt altijd wc-papier in de auto, al is het maar om je vieze handen mee af te vegen onderweg. Net zoals ik altijd een rol plastic zakjes heb voor afval, spugende kinderen en weet ik veel wat nog meer èn een pak van die snoetenpoetsers (vochtige doekjes). En een flesje water....ben ooit met heel mooi weer langs de kant van de weg gestrand met autopech en dan is het erg fijn als je iets te drinken bij de hand hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We hebben idd ook altijd een heel survivalpakket mee onderweg, vooral babydoekjes voor schone billetjes, maar ook voor schone handjes en toetjes. We zorgen ook altijd dat we water bij ons hebben, maar dat soort dingen heb ik altijd in m'n tas zitten. Hoe mijn auto dan toch zo vol komt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zou zomaar kunnen dat ik ook nog ergens zo'n garagedoos of -tas heb staan....

    BeantwoordenVerwijderen