zaterdag 12 mei 2012

# 75 - Bijkeuken deel 1: rommeldoos auto

Het is hoog tijd om de bijkeuken op te ruimen, de bijkeuken die we ook wel rommelhok noemen, want schrik niet:
Enorme chaos!

Allemaal rommeldoosjes
We doen het rustig aan, ik begin met een doosje wat ik in de eerste week van april uit mijn auto heb gehaald. Dat wil zeggen, mijn auto moest voor de apk en ik ga dan altijd met een leeg doosje naar mijn auto en stop deze vol met alles wat in mijn auto ligt.
Men neme een kleed, en een rommeldoos
En dan leeghalen maar, en meteen alles sorteren, en dan krijg je dit:

Komt dit allemaal uit mijn auto?
Ik had net voordat ik begon met deze doos de cd van Norah Jones opgezet, en wat vind ik in de doos? De gebrande versie van dezelfde cd, nou ja zeg, dat is apart. Ook vond ik het hoesje van mijn John Legend cd, de cd zelf zat nog in de cdspeler van mijn auto. Waar heb ik die ook al weer neergelegd? :S Chaoot Maria!

Okay, tijd voor een close up.

Wasgoed!
Een sjaal, een theedoek en maar liefst 2 handdoeken lagen in mijn auto, deze kunnen direct de wasmand in. Ook lag er nog een regendoek voor bij de buggy van dochterlief. Die mag bij de buggy, veel logischer!

Waar is de prullenbak?
Cd van vriendlief, mag hij terug, dubbele cd van mezelf, de echte versie hou ik :D En het hoesje van John Legend. Naar de cdkast. Verder nog zakdoekjes (alweer...), een nieuw zakje Fisherman's Friends. Tsja. Heel veel servetjes, een zak McDonald's voer (geen commentaar!) met daaronder, als je goed kijkt, een piepklein frietje (wederom geen commentaar!). Links nog een enorme stapel papiertjes, naar de oud papier bak! En vond ik ook nog mijn oude Museumjaarkaart, mag dochterlief hebben om mee te spelen. Muntjes gaan in de spaarpotjes van de kids. Pen kan straks wel weer terug in de auto, net als de windmolentjes (handig om aan de kinderen te geven tijdens een lange (lees: half uur) rit in de auto).

Nog meer troepjes
Rechtsboven de plakplaatjes voor op de autoramen, deze zijn een beetje in de knel gekomen in de auto zie ik. Straks maar even uitzoeken wat weg kan, en welke nog enigszins op de ramen geplakt kunnen worden. Daaronder nog wat plasticjes, snoeppapiertjes en dergelijke.

Al met al veel weggedaan. Wat een troep verzamel ik in mijn auto zeg, daar ga ik voortaan beter op letten! (echt waar!).


7 opmerkingen:

  1. Misschien heb je iets aan de volgende tip: Wij hebben altijd een rol plastic zakjes in de auto met van die hengsels eraan. Eigenlijk net een soort minidraagtasjes dus. Ik hang er altijd eentje aan de versnellingspook en daar verdwijnen dan alle losse troepjes in die in de vuilnisbak moeten. Sinds ik dat doe heb ik al een heleboel minder rondslingerende zooi in mijn auto (al mag die van mij ook wel eens flink opgeruimd...hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip! Ik weet dat mijn moeder altijd wel dat soort tasjes aanschafte als we op vakantie gingen, dan hing ze die tasjes aan de hoofdsteunen van de voorstoelen. Zeker een goed idee om dat in mijn auto te hangen haha.

      Verwijderen
  2. idd handig om iets in de auto te hangen / doen voor de troepjes. ik probeer altijd iig 1 dinge mee naar binnen te nemen. maar ja.... vergeet ik nog wel eens en ik heb ook regelmatig boodschappen oid mee. en dan lukt het niet om nog iets uit de auto mee naar binnen te slepen. Hmm...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n zakje kan je ook prima vullen als je toch staat te wachten voor een stoplicht. En dan wel de volle zakjes uit de auto halen en weggooien,hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook wij hebben van die zakjes in de auto, de kids elk aan de hoofdsteun van de voorstoelen. Werkt prima!
    Voorlopig ben je nog wel even bezig in je Bijkeuken zo te zien, maar het begin is gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien handig om te vermelden dat onze bijkeuken eigenlijk schuur (niet aanwezig) en zolder (niet aanwezig) en bijkeuken in 1 is. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. sinds wij een nieuwe auto hebben proberen we hem wel netjes te houden, er liggen nu wel spullen in de kofferbak die er nog uit moeten dus dat van de week maar gleijk ff doen denk ik voor ik het vergeet

    BeantwoordenVerwijderen