zaterdag 5 mei 2012

# 73 - Cd's

plopperdeplopperdeplop!

Vanochtend ben ik met zoonlief naar de bioscoop geweest, het was zijn eerste keer. We gingen Plop wordt koning zien. En wat een leuke film was dat. Natuurlijk was de voorpret al erg leuk. Ik had vantevoren ook al opgezocht dat een bioscoop ietsjes verder van ons dorp een vroege vogel actie had. Je kon 's ochtends in de vakantie goedkoop naar de film, dus die hebben we maar gedaan! Ik was vergeten wat lekkers mee te nemen voor tijdens de film (had wel een flesje water bij me), dus hebben we een doosje skittles gekocht, die had ik al jaren niet gehad. Lekker! En na de film zijn we even bij de Mac gestopt, lekker zo'n moeder/zoon uitje. Naar de bioscoop gaan is best duur, maar ach, zo vaak gaan we niet. :D

kabeltjes en camera's

Maar vanmiddag begon het opruimgevoel weer op te komen, dus ik ben begonnen in de werkkamer. Eerst allemaal kabeltjes in een tasje gedaan, samen met 2 digitale camera's die niet meer (goed) werken. Misschien dat ze daar ook nog iets mee kunnen bij de kringloop, geen idee.

Singletjes, singletjes en nog eens singletjes..

En toen kwam ik mijn singletjes tegen, die ik een paar jaar geleden al op mp had staan, en die op de een of andere manier maar niet mijn huis uit willen! Maar nu is het mooi geweest, weg ermee!

In dit hoekje stonden 3 rekken naastelkaar
Eerst alles maar eens op tafel, en dan ziet het er zo uit:

Al mijn cd's, behalve de 2 van BSB die in m'n auto liggen
Stapel 1 achter: Mariah Carey
Stapel 1 voor: Backstreet Boys (waarvan er nog 2 in mijn auto liggen)
Stapel 2 achter: zangeressen (Britney Spears, Jewel, Whitney Houston, Christina Aguilera, Kelis, Katie Melua, Norah Jones en mijn eerst gekochte cd van Alanis Morissette)
Stapel 2 voor: zangers (Manu Chao, Ginuwine, Lenny Kravitz, Jim & Jamai)
Stapel 3 achter: rock! (Garbage, Lit, Toto, Nirvana, Metallica, Linkin Park en veel meer)
Stapel 3 voor: soundtracks (voornamelijk van Buffy)
Stapel 4 achter, bands en diverse verzamelcd's (veel 90s en begin zeroes)
Stapel 4 voor, kerstcd's en sinterklaascd's

En daarnaast nog enige hoopjes met zelfgemaakte verzamelcd's, installatie cdroms, enzovoorts.
Maar de cdrekken zijn in ieder geval leeg, deze heb ik ook maar even stofvrij gemaakt. Ik heb ze destijds gekocht bij Xenos, en zelf geverfd in zilver/roze. Ik vind ze nog steeds geweldig, dus ze gaan sowieso niet weg. Ze kunnen altijd nog een ander doel krijgen.


Zelf geverfd
Uiteindelijk heb ik alle cd's nagelopen, muziek waar ik niets meer mee heb (zowel zelfgekocht als gebrand), en muziek die ik gewoon nooit meer wil horen. Ik ben nu heel anders dan 10 jaar geleden, dus ik heb ook een heel andere muzieksmaak. Al moet ik bekennen dat de 90s cd's mogen blijven, daar zitten zulke goede herinneringen aan (al bestaan die vrijwel alleen uit Backstreet Boys haha.
Dit houd ik voorlopig, ik ben van plan alles te beluisteren in de auto naar mijn werk (half uur heen, half uur terug). Vind ik hem alsnog niets aan, dan gaat ie weg!

Best veel nog, ik tel ze lekker niet!
En onderstaande gaat weg. Sommige heb ik als mp3 op mijn laptop gezet, in iTunes, zo kan ik dan nog beslissen of ik hem wel of niet wil houden (als mp3) of dat hij alsnog de (digitale) prullenbak in gaat. In ieder geval gaat onderstaande weg. Morgen maar weer eens een ritje naar de kringloop plannen! Of zal ik ze toch op mp zetten? De hele hups, 40 cd's, gebrand en origineel, voor 10 euro ofzo? Maar dan staan ze natuurlijk wel weer langer in mijn huis. Ik ga het nog even bekijken wat ik doe. De cd's die ik houd staan inmiddels weer in de cdrekken, bijna 2 vol. Netjes!

Weg ermee!
Dit was wederom een klus waar ik erg tegenop zag, net als de videobanden. Maar ik weet zeker dat in de loop van de week er nog meer gaat verdwijnen. Ik ben op dit moment in een 'alles moet weg; bui en dat is zeker mooi meegenomen. 


2 opmerkingen:

  1. kijk dat is toch maar weer mooi gedaan :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van dat soort buien moet je profiteren. Dat scheelt een hoop met opruimen. Je bent lekker bezig hoor. En wat zul je in de toekomst leuke ritjes naar je werk hebben met al die cd's na luisteren. Roept misschien weer leuke herinneringen op.

    BeantwoordenVerwijderen