woensdag 25 april 2012

# 66 - Kledingkast zoonlief

Samen met zoonlief heb ik de kledingkast van meneer opgeruimd. Hij heeft braaf alles gepast en zelf ook aangegeven wat hij wel leuk vond en wat niet.

Dit lag in de kast eind december

De bovenste plank staat niet op de eerste foto, maar daar lagen allemaal zomerkleren. 4 stapeltjes shirtjes en broekjes naast elkaar gepropt. 
Eerst alles maar eens leeghalen...


Een deel van de kleren die weg konden, heb ik aan de kant gelegd voor dochterlief. En sommige kleren vond ik gewoon te leuk om weg te doen.  Ja, meisjes kunnen best zwarte shirtjes dragen met Metallica er op of met Superman logo. :P
Dit wordt bewaard

Verder zijn er 2 stapels overgebleven met kleren die weg kunnen, sommige zien er nog zo goed uit, dat ze wel op mp kunnen.
Dit wordt verkocht of weggegeven

Nog 2 hemden en 2 tshirts konden meteen de kliko in, want stuk en niet meer te maken.

Zijn broeken met gaten op de knieën heb ik laatst al beneden neer gelegd, die mag hij aantrekken als hij na schooltijd buiten gaat spelen. Want anders heb ik straks geen hele broeken meer voor meneer, en wild kunnen spelen is toch wel goed voor hem :P

En dan blijft dit over:

1e plank, links de bloesjes en zomerhemdjes, daarnaast 2 stapels korte broeken en halflange broeken. 2e plank, links vest en 2 dikke truien, daarnaast 2 stapels met broeken. En 3e plank, links 2 stapels tshirts, en rechts shirts met lange mouwen en de wat dunnere truien. Onderste plank nog steeds het ondergoed en de pyjama's.


Ik vind het resultaat erg goed, en er hoeft niets bij gehaald te worden. Veel shirts en een enkele broek waren behoorlijk 'hoog water', deze gaan dan ook weg. Dus als de herfst weer zijn intrede doet, kunnen we een geheel nieuwe garderobe aanschaffen. Tot die tijd hebben we genoeg vestjes om over de tshirtjes te dragen.

6 opmerkingen:

  1. Goh, en ik vond de kast al zo netjes....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De voorfoto was eigenlijk de eindfoto van blog 1. :-p het ging dit keer echt om nakijken, en niet alleen netjes opvouwen. :-) Hij groeit als kool! Mag over 3 maanden wel weer als hij zo blijft groeien.

      Verwijderen
  2. haha, ik mag willen dat ik ooit een voorfot van de kast van mijn zoon kan maken die er zo netjes uitziet als jouw voorfoto....

    Ik heb de kast van zoonlief vorige vrijdag helemaal uitgezocht en opgeruimd maar ik durf te wedden dat als ik nu ga kijken het alweer een zooitje zal zijn....hij is onverbeterlijk (maar evengoed lief hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was al gezegd: de kast was al netjes. Maar ja, dat neemt niet weg dat die nog uitgezocht moest worden. En ja, meisjes kunnen best af en toe wat stoers aanhebben ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Meisjes hoeven toch niet alleen maar in roze rond te lopen? Vind het stoer van je dat je je dochter Metallica-shirts aantrekt, leuk! :)

    BeantwoordenVerwijderen