dinsdag 24 april 2012

# 65 - Wasmiddelen

Ik heb het hoekje naast de wasmachine maar eens aangepakt. Dat was me toch een zootje. Vriendlief had net een grote doos wasmiddel gehaald en het oude restje bij de nieuwe gegoten. Dat scheelt al weer ruimte. Eerst alles maar weghalen, de vloerbedekking was behoorlijk donker geworden. Dus hup, met de stofzuiger alles weer schoon zuigen. Het hoekje had al een paar maanden geen stofzuiger gezien, dus het werd ook hoog tijd. Daarna alle flessen schoongemaakt, 1 overgegoten in een andere, 2 waren al leeg (wat doen die hier nog?) en vrijwel het hele doosje kon weg. Blijft over: 4 flessen wasmiddel voor witte was, 1 fles wasmiddel die we voor de handdoeken gaan gebruiken, 1 grote doos waspoeder, 2 kleine doosjes waspoeder, 2 fles wasverzachter. Nog een paar proefzakjes wasverzachter en een fles azijn, die eigenlijk weer naar het gootsteenkastje kan. We zouden binnenkort eens soda erbij proberen. Hmm.. We maken eerst al het vloeibare op en gaan dan weer volledig op de poeder. Wat gebruik jij als wasmiddel? En gebruik je ook wasverzachter? Wij hebben vaak dat onze handdoeken gek ruiken na een wasbeurt, iemand nog tips? (nu we er toch zijn ;-)
een rommeltje
vol, maar opgeruimd!

5 opmerkingen:

  1. Onze zoon kan niet tegen wasverzachter, dus dat scheelt alweer een fles. En als wasmiddel gebruik ik dat wat in de aanbieding is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat mijn was gek rook als het droog was, was toen ik Hema wasmiddel gebruikte. Daarom er mee gestopt! En nu maar weer aan de robijn. Alleen als het in de aanbieding is. Kleurloze voor de donkere was, wit voor de witte en bont voor de handdoeken etc. Wasverzachter gebruik ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wij gebruiken van die arial tabs voor in de was...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik gebruik alleen poeder, geen vloeibaar meer, en zo min mogelijk wasverzachter. Vloeibaar wasmiddel laat heel veel vieze resten in je machine achter, waardoor je was gaat stinken. (ze noemen het zeepluis, google maar eens).Om het kwijt te raken heb ik mijn machine op 90C leeg laten draaien met een hand soda in het wasmiddelbakje, daar wordt alles weer superschoon van. En dat doe ik nog steeds om de 8 weken ongeveer.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij willen dus vanwege die reden (plus dat poeder voordeliger is) niet meer met vloeibaar wassen. Bovendien laat het volgens mij een soort van laagje achter op de kleding. De wasverzachter gebruikten we voor de handdoeken omdat die dus wat gek roken. En leeg wassen op 90 graden doen we ook regelmatig. Het heeft natuurlijk ook met de hardheid van het water te maken, bij ons is die heel hard. Dat zien we voornamelijk terug in de waterkoker, niet best!

      Verwijderen