dinsdag 24 april 2012

# 64 - Kookboekjes en gezondheidsboekjes

En toen dacht ik ineens, ik heb zin om te lezen. Laat ik een kookboek pakken, of iets met eten. En toen zag ik het volgende boek liggen:

Deze had ik al een poos voorbij zien komen op diverse blogs, ik was hem al regelmatig tegengekomen in mijn zoektocht naar gezonder eten (eten wat gewrichtsklachten verminderd) en nu blijkt dat hij al 2 jaar ofzo bij ons in de kast ligt. Het erge is nog, dat ik hem aan het begin van mijn opruimproject nog ben tegengekomen, maar er ging op dat moment niet echt een lampje branden. Maar goed, vriendlief had deze bij de kringloop gekocht voor 50 cent, hij lag tussen de engelse boeken. Op bol.com wordt hij voor 15 euro te koop aangeboden. Kassa! Ik ben er in gaan lezen, en er zitten zeker goede tips in.

En toen bedacht ik ineens dat er vast wel kookboeken in de kast zullen staan waar ik niks meer mee kan. En ja hoor, ik heb 3 cocktailboekjes opgeruimd, meteen op mp gezet. Verder heb ik een aantal gratis boekjes bij het oud papier gelegd, en nog een aantal op mp gezet. Net als een boekje over kinderziekten (ik heb al een grote, dure variant) en een boekje over gezondheid (met na elke alinea welke voedingssupplementen je van het betreffende merk het beste kunt aanschaffen). Gratis gekregen bij de drogist, tijd om weg te doen! Ik heb ze toch maar even op mp gezet, wie weet. Als de advertenties verlopen zijn, gaat de hele zooi naar de kringloop. En zoals je aan bovenstaande foto kunt zien, zijn daar best nog wel wat pareltjes te vinden!

Ik heb nog een aantal kookboeken, maar daar kan ik nog geen afstand van doen. Misschien komt daar bij blog # 100 wel verandering in. Ik ben gedurende dit project al een paar keer tegen hetzelfde aan gelopen, en vaak doe ik het alsnog weg bij de derde keer. Dus we wachten het rustig af!

Dit heb ik zoal opgeruimd!




Ik ga zo weer even lekker verder lezen, over gezond eten. Overigens viel er nog een tijdschrift op de mat, Margriet More. Deze had ik vorige week via hun facebook pagina besteld, gratis en voor niets. En nu lees ik dat hij 4,95 kost. Wederom kassa!
Word je hier nou niet vrolijk van?
Ik wil graag een moestuintje, maar zou dit veel werk zijn? We hebben nu een paar paprika zaadjes in een potje gestopt, misschien komt er iets uit. Zou wel mooi zijn. Maar ik weet ook helemaal niets van het zaai moment en hoe zoiets te onderhouden. Toch eens op onderzoek uit gaan. Zou wel ontzettend handig zijn. Tot die tijd nog even dit tijdschrift lezen, er staan een paar tips in. :D Daar word ik nou blij van!

6 opmerkingen:

  1. Als je met moestuintje iets kleins in je eigen achtertuin bedoelt hoeft dat helemaal niet veel werk te zijn. Wij hebben twee tuintjes op wielen (oude pallet, zwenkwielen eronder, met houten planken zijwanden gemaakt en anti-worteldoek erin geniet) Die gevuld met grond en daar hebben de kinderen hun moestuintje in met radijs, pluksla, een rijtje uien, ronde worteltjes en wat kruiden. Het doet het wonderwel goed en als iets op is zaaien we gewoon weer nieuw in. Oh ja, aardbeienplanten hadden we er vorig jaar ook nog in maar die zijn inmiddels naar de borders van de tuin verhuisd. Als je op vierkante meter tuin googled kom je genoeg leuke tips tegen en er zijn zelfs complete zadenpakketten speciaal voor dit soort bakken te koop!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de tips! Ik wil ook iets in bakken, niet te groot. Ik zal zeker even googlen. :D

      Verwijderen
  2. Aanvulling op Marielle: google op Makkelijke Moestuin en je vindt nog meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker opgeruimd en nieuwe plannen op de koop toe.... wat wil je nog meer.
    Succes met je moestuintje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat leuk zeg, al die moestuintips die je hierboven aangereikt krijgt... waar opruimen al niet toe kan leiden... veel plezier!!

    BeantwoordenVerwijderen