maandag 23 april 2012

# 63 - Boeken, dvd's en cd's

Ik heb weer het een en ander op Marktplaats en Bol.com gezet.
Wil je weten wat?

Bol.com winkeltje
Marktplaats winkeltje

Ook zag ik dat mijn boeken die op Bol.com stonden, over enige tijd komen te vervallen. Dus dan gaan ze naar de kringloop, weg ermee! Ik kan ze niet eeuwig in huis houden. Bij de dvd's die ik aan het nakijken was, bedacht ik me ineens dat mijn broertje volgende maand jarig is. Ik kan wel even polsen of hij de films al gezien heeft die ik heb liggen, zo niet, dan komen ze zijn kant op. Hetzelfde met een aantal boeken. Als deze toch niet verkoopbaar zijn, dan leg ik ze achteruit voor zusje, die al aangaf dat boeken die ik over heb altijd haar kant op mogen komen.



Een schoenendoos met 3 boeken, leuk toch? Als daar geen liefhebbers voor zijn...

Ik ga zo nog even een rondje maken en kijken of ik nog wat cd's kwijt kan. Ik heb ze meteen maar gesorteerd in grote shoppers, alles wat al online staat in shopper 1, en alles wat nog moet (of wat waarschijnlijk naar de kringloop gaat) in shopper 2.



Maar wat te doen met videobanden. Ik heb een stapel videobanden die 'echt' zijn. Deze zijn misschien nog wel verkoopbaar, of anders wil de kringloop ze wel hebben. Wij halen daar ook nog wel kindervideobanden weg. Waarom niet? We hebben tenslotte nog een videorecorder.

En voor de rest heb ik allemaal videobanden met daarop films die ik zelf van tv heb opgenomen, en de meeste heb ik daarna wel 10x nog gezien. Er zitten ook een paar Johnny Depp films tussen die ik nog niet op dvd heb zien verschijnen, dus die hou ik sowieso nog even. En voor de rest wil ik ze eigenlijk stuk voor stuk doorlopen, 2 films per videoband, een stuk of 40 videobanden. Wil ik hem nog een keer zien en dan weg? Wil ik hem (of heb ik hem) op dvd aanschaffen? Of kan ik hem misschien downloaden? Is het een film die nog steeds vaak op tv komt (ik noem een Twister). Ook zit op elke videoband wel een videoclip of twee, ja ik was zeker niet van verspilling. Nog 5 minuten opneemtijd over? Prima, dan neem ik een videoclipje op. Ik denk dat ik me wel enorm ga vermaken als ik die stapel doorloop. Is het meteen een soort van afscheid nemen, want het weg doen zonder nog even te kijken wat er op staat, dat kan ik denk ik niet. Maar misschien ook wel, ik laat het jullie zeker nog weten. Met 40 videobanden kan ik er wel een aparte blog van maken.

Eerst maar eens afwachten of de 9 nieuwe items die online staan nog iets opleveren. En dan binnenkort maar weer een ritje naar de kringloop.

4 opmerkingen:

  1. Succes en veel plezier met het doornemen van je videobanden! Ben je nog wel even mee bezig zo te zien.Als jenu nog maar aan het opruimen van andere dingen toe komt. Hopelijk kun je wat afstand doen van een paar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook wij hebben nog video, en halen bij de kringloop graag wat filmmateriaal voor weinig. Ben benieuwd hoeveel video' je uiteindelijk gaat over houden. Wat is een overzichtelijk aantal? Ja, en echte klassieken, die je nog wel een paar keer wilt kijken... die moet je natuurlijk bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die box ziet er nog hartstikke goed uit.. Die zou je ook op Mijnmiskoop.nl kunnen zetten. Daar heb ik ook wel eens wat verkocht, en daar hoef je geen commissie te betalen. Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk zeg:D ik lees niet zoveel en echt alleen specifieke boeken op moment ;)

    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen