zaterdag 24 maart 2012

# 46 - Onder de trap en de tassenton!

Kriebel kriebel, kreeg zin in een tweede klus. De ruimte onder de trap ligt weer vol en dat is niet de bedoeling. Even zien of ik zo de blog kan maken, want Blogger wil even geen foto's uploaden, dan maar ff via mobiel. Anyway, zie hier de ruimte onder de trap voor:


Zooitje
Veel beter!
Op de eerste foto zie je een tas liggen op de tassenton, beide gaan leeg, want die tassenton kan ook wel een beurt gebruiken, schrik niet!


Al mijn tassen.


Zwemtas
Eerst maar beginnen met de tas die er bovenop lag. Dat is een strandtas, ik heb hem niet vaak gebruikt. Ik ga nooit naar het strand. Hij zou misschien wel handig zijn als zwemtas. Maar... ik zwem ook nooit. Nog niet in ieder geval (heb in november besloten te gaan zwemmen wekelijks, moet nog steeds beginnen). Dit is dus de tas. Met de streepjes. Hij gaat weg, want ik doe er NIETS mee. Dan de volgende zwemtas, daar zitten goeie herinneringen aan, de Euroase tas. Die mag blijven.

Euroase zwemtas
Dan de volgende tassen. Een vintage geel tasje, uit de 70s, met doorkijkjes. Deze hou ik, tot dochterlief oud genoeg is. Misschien ga ik er zelf ook nog wel mee lopen haha. Schattig!

Vintage 70s tasje
Luiertas


Nee dan deze luiertas, blauw met Japanse Pandabeertjes. Lief! Kocht ik toen ik zwanger was, blauw voor als het een jongetje zou zijn en schattig voor als het toch een meisje bleek. Ik ben er nog steeds gek op. Er kan ZOVEEL in. Hij gaat ook altijd mee als we een dagje weg gaan. En dan gaat er veel meer in dan alleen luiers.
Gouden tasje









 
Hmm, hier een gouden tasje. Werther's original, die zijn er al lang uitgegeten. Ja ik koop altijd chocolade als ik naar de Huishoudbeurs ga, deze is van 2011. Eigenlijk koop ik alles wat los en vast zit. Maar goed, deze gaat vast in de smaak vallen bij dochterlief.








En dan de witte tassen. Ik koop eens in de zoveel jaar een witte tas, om lekker zomers te doen enzo. Deze zijn eigenlijk niet wit meer, ze zijn een beetje vies en zien er niet bepaald zomers uit. Ik maak ze helemaal leeg (ik vind niks geks, alle tassen zijn al leeg) en gooi ze in de wasmachine. Beetje witte wasmiddel erbij en straks maar zien of het heeft geholpen. Als ze niet veel schoner worden, gaan ze naar de kringloop. Misschien dat iemand er nog wat leuks mee kan, crea bea doen enzo. En zie je dat kleine zwarte tasje met die vrouwenbenen er op? Dat was mijn uitgaanstasje zo'n 10 jaar geleden. Ik vind hem te schattig om weg te doen. En op de laatste foto 2 rugzakjes voor de kids en een handig tasje voor zwemspullen of gymspullen of iets dergelijks. Al met al gaat er maar 1 tas weg.... Ik stop de rest snel in de tassenton. Alle zwarte tassen van de eerste tassenfoto gaan straks ook in de wasmachine. Alles lekker schoon. Wat er niet ongeschonden uit komt, gaat weg! Dus misschien vanavond nog even een update.

Ik hoop dat blogger dan ook weer meewerkt met foto's uploaden, want dit is niks. Zo, en dan ga ik zo lekker met het eten bezig. 2 klussen op 1 dag, het is weer mooi geweest. :D


7 opmerkingen:

  1. Eet smakelijk! Of is 't al op... Maar je hebt weer mooi een stukje aangepakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je weet nu weer wat je allemaal hebt. En de trap is weer netjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou de wasmachine heeft z'n werk goed gedaan, de tassen zijn weer wit. En ook de zwarte tassen zien er weer fris uit. Morgen maar even kijken of ze stuk zijn, zo niet, dan kan ik ze gebruiken tot ze stuk gaan. Voorlopig hoef ik geen tas meer te kopen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow, mocht je dochter het doorkijktasje niet willen hebben, dan magtie naar mij, hoor! echt een leuk ding! :) je bent goed bezig, lekker he, om zo in de flow te zitten? ieder klusje telt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk tasje he! Ik kocht hem via http://www.tink-om-us-bern.nl/ maar daar verkopen ze nu geen vintage spullen meer. Vond (en vind) hem zo leuk!

      Verwijderen
    2. hij is helemaal super, echt zo apart! ik ga eens op je site kijken.. kheb nl nog helemaal geen tasje... ;)

      Verwijderen
  5. Update voor de tassen, de witte gaan in de ton, om te gebruiken. De zwarte gaan even de kast in, tot de herfst weer daar is.

    BeantwoordenVerwijderen