zaterdag 24 maart 2012

# 45 - De Achtertuin

Wij hebben een klein achtertuintje, zo'n tuintje waar eigenlijk ook nooit veel zon komt, behalve 's ochtends vroeg in de lente en in de zomer komt ie zelfs in de middag nog even schijnen. Anyway, deze tuin is al 2 jaar niet aangepakt. Waarom niet? Geen idee. Geen zon? Dus vanochtend heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken en heb ik eerst maar wat foto's gemaakt, met een kop koffie in mijn hand. Ik ben begonnen om 11 uur vanochtend. Zie hier rondje tuin.

Struik links

Struik rechts

Boompje en zandbak (en foto deed raar)

Rommelhoek!

Deur en containers

Nog een keer containers..

En het zithoekje.. NIET GEZELLIG!
Daar waar het zithoekje staat, lag een paar jaar geleden nog een hoop modder en onkruidplanten. Dit is door mijn oom en vader er uit gehaald, en ze hebben het betegeld. Meer ruimte om te zitten! Maar dan moet je het wel onderhouden. En dat is iets waar ik niet zo goed in ben. En vriendlief ook niet. Bovendien zit ik al een poos niet lekker in mijn vel, en om dan in zo'n saaie vieze tuin aan de slag te gaan... Nee, het leek altijd makkelijker om vanaf de bank te genieten van de zon. Maar nu ben ik het zat. Dochterlief wordt volgend weekend 2 jaar, en zoonlief wil wel weer eens in de zandbak spelen. Bovendien wil ik als de echte zomerzonnestralen komen gewoon in de tuin kunnen zitten zonder me te ergeren aan al die zooi! Dus aan de slag dan maar... Ik ben begonnen met de twee stukjes grond, alle bladeren weg, dode bladeren en bloemen wegknippen, ruimte maken voor alles wat groen is en al bloeit! Op een gegeven moment was ik druk alle klimop van de buurvrouw te verwijderen (die rustig onder de schutting door onze tuin beklimt) toen ik het volgende zag...

EEN SLANG!
 Er ligt zomaar een slang in onze tuin! Ieehhh! Even schrok ik, ja echt... Ik dacht wat is dat voor eng ding, toen zag ik die kop, een slang! En toen pakte ik hem op en gaf hem aan zoonlief. De boef heeft deze ooit gekregen en blijkbaar ligt hij al heel lang daar... 'Om mem bang te maken!'

Zoonlief, een echte held
Na ja, dan maar weer verder. Ik bleef zand vegen van de ene hoek naar de andere. Op een gegeven moment was ik het zat, al dat geveeg, en het leek niet veel beter te worden. Misschien ook omdat ik dacht slim te zijn met een emmer water, niet dus... Ene helft van de zandbak even schoongemaakt, dat speelgoed komt de volgende keer wel. Ik had echt geen zin meer. Het was half 2 toen ik stopte. Lang genoeg! Nog even wat foto's gemaakt. Voor nu ziet het er prima uit. Ik ben tevreden.

Gezellig hoekje! Lekker zitten in de zon.

Paadje is weer schoon, tuintjes netter..

Dit ziet er ook (iets) beter uit.

Zandbak staat goed, rommelhoek iets netter.

Kliko hoekje weer net.
Ik heb deze foto's om half 2 gemaakt, kun je zien hoeveel zon wij al hebben op de dag. In de zomer komt ie ietsjes verder. Niet leuk, maar goed, we moeten het er maar mee doen! Ik ha myn nocht! Ik ga lekker binnen zitten (want ja, achter is het best fris in de schaduw) en ik ga bezig met niksen. Lekker relaxed. WEEKEND!

2 opmerkingen:

  1. Nou, je hebt heel wat gedaan! En ik schrok ook echt even van die slang;-) Brrr...
    Je kunt nu in elk geval lekker zitten! En verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We gaan het morgen uittesten. En dan ga ik nog een keer water over de tegels gooien, want 's avonds leken ze al een stuk lichter dan 's ochtends (had er azijn doorheen gedaan). Ik heb totaal geen groene vingers, maar schoonmaken kan ik wel :-)

      Verwijderen