dinsdag 13 maart 2012

# 43 - De tas zegt alles

Wat een mooie dag was het zondag zeg! Ik heb 's ochtends alle deuren open gegooid en heb genoten van de fluitende vogels en de zon. Heerlijk! Wel vanaf de bank, ik was een beetje brak van de avond ervoor. Vriendlief en ik waren op stap geweest in de plaatselijke kroeg waar een rockfestival was (Muzuder Rock) en dat was zo gezellig dat we pas erg laat ons bedje in rolden. Dus zondag niet veel gedaan. Maar nog wel een lekkere appeltaart gebakken, waarvan de bodem helaas niet zo stevig bleek. Iemand tips om een stevige bodem te maken?
Lekkere appels
Love is in the air
Hij smaakt beter dan hij oogt!
 Hmm, het lukt me even niet de foto's naast elkaar te plaatsen.

Maar goed, verder naar maandag. 's Avonds met de kinderen gestoeid. Zoonlief wilde op een gegeven moment verstoppertje doen, prima! Maar toen vond ik hem in de tassenton in de gang, met alle tassen over de vloer. Oeps! Snel alles er weer ingestopt (nadat ik zoonlief er uit had getild natuurlijk) en toen kreeg ik een geweldig idee. Laat ik de tasjes doen! En dan niet degene uit de ton, want die had ik al nagekeken. Ik zocht namelijk mijn Labello, een van de vele. Ik had hem echt nodig, maar in de tasjes die al in de ton zaten vond ik geen Labello. Dan maar op naar mijn verzameling gebruikte tassen van de afgelopen weken.
Om deze vier tassen gaat het
 We beginnen met tas nummer 1, hij is al een beetje versleten her en der, maar er past veel in...
Kijk maar! Ik heb ooit een artikel gelezen dat de inhoud van je tas je persoonlijkheid weergeeft, en als ik onderstaande foto zo zie dan klopt het wel. CHAOS! Dat ben ik! Ik weet nog dat ik bij het lezen van het artikel destijds mijn tas op de kop heb gehouden (er stond een stappenplan in het artikel) en ik vond toen allemaal losse papiertjes en een kauwgompje (ja, een gebruikte) in een plastic zakje... (zie ook http://damestasjeslezen.nl/)
Ik weet nog dat ik daar toen heel hard om moest lachen "ik voel me als een kauwgompje in een plastic zakje" haha. Tsja, je had er bij moeten zijn...

De rode tekening op de tafel is gemaakt door dochterlief, erg kunstig hoor... Ik heb eerst alles maar eens gesorteerd, papiertjes en plasticjes weg, broodtrommel naar de keuken, en helaas, geen Labello!

Volgende tas,  een mooie zwart/grijze ;-)
He, zie ik daar nou het adres van mijn neef, die een paar weken geleden een dochter heeft gekregen? Oeps! Snel kaartje sturen! Verder kan ook hier het een en ander weggegooid dan wel elders opgeruimd.
En weer geen Labello...
Next!Weer een zwarte tas (en ik merk tijdens het typen van dit blogje dat mijn spatiebalk hapert, bah!)...
Oeps,tweede bus deo. Deze kocht ik vorige week, toen ik merkte dat ik mijn deo niet bij me had... Slecht Maria! Maar dit is dus mijn huidige tas, aan de inhoud te zien XD. Kaartjes maar even schrijven, voor Postcrossing, en al weer zakdoekjes... (Die vind ik dus overal in huis...)
En weer geen Labello. Laatste tas,deze hebben we gebruikt voor ons weekendje Edinburgh (vorige maand, ik weet het...). Maar hij is praktisch leeg! Er zitten alleen maar zakdoekjes (hihi) en 2 paar sokken in!

En helaas, WEER GEEN LABELLO! Damn, waar kan die nu toch zijn... In ieder geval heb ik nu 3 tassen leeg,en deze gaan dan ook in de tassenton in de gang. Vervolgens alle spulletjes opruimen, en de tas inrichten. Die zit nu proppievol!
Gelukkig kwam ik nog wel een lippenstift tegen...
Het is geen Labello
Maar waar die Labello toch is...

*** Dinsdagochtend: ik maak de fruithap voor zoonlief klaar, op een hele stoere manier dit keer (de vorige keer waren het zonnetjes,dat werd me niet in dank afgenomen! Nee doodshoofden zijn VEEL COOLER!


Enge banaan!
En dan ineens schiet het me te binnen, natuurlijk, ik weet waar de Labello is! In het toilettasje in de badkamer, waar nog het zakje in zit met alle reisspulletjes... En dus de Labello... In alle blijheid geen foto gemaakt (en waarom ik de link leg tussen een banaan, doodshoofden en Labello, dat snap ik ook niet..)

3 opmerkingen:

  1. Maar goed dat de labello even kwijt was, zo ruimde je aardig wat tassen op... En coole banaan zeg! Over de appeltaart: Iets custartpoeder op de bodem voor de appels erin gaan. Bindt het vocht van de appels. Misschien helpt het?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er was wel een ingredient dat ik was vergeten... iets bindends.. dan zal dat het geweest zijn. :-) Ik had wel paneermeel over de bodem gestrooid trouwens.

      Verwijderen
  2. Ik vind ook overal zakdoekjes in mijn tassen. En pennen. Heel veel zakdoekjes en pennen. En ook wel labello's.

    BeantwoordenVerwijderen