woensdag 7 maart 2012

# 40 - Kinderboeken

Vanavond toen de kinderen net op bed lagen, heb ik de doos met kinderboeken er bij gepakt. Eind 2008 zijn we hierheen verhuisd, en het meeste zit eigenlijk nog in dozen. Waaronder dus spullen die ik toch niet gebruik. En nu ik op de blog van Akelein steeds meer boeken voorbij zie komen, wil ik ook een boekendoos aanpakken.

Dus bij deze mijn kinderboekendoos.
 Bovenop liggen 2 mappen die ik voor mijn laatste studie heb gebruikt. Deze gaan naar beneden en worden leeggehaald.
 Het Griezel Handboek van Paul van Loon. Vol met griezeltips. Ik was altijd zo'n fan van Paul van Loon. Deze mag blijven!
Griezelen!
 Deze heb ik van mijn ex gekregen toen ik... je raad het al.. mijn rijbewijs kreeg! Ik vind de tekeningen van Bert Witte vreselijk, misschien dat het daarom nu mijn ex is ;-) Weg ermee! (of zal ik hem aan mijn collega geven, die gister haar rijbewijs heeft gehaald...)

Weg ermee!
En dan de boekjes... Spannend!
 Hier een hele stapel thrillers, oh wat waren mijn zusje en ik hier gek op! Deze gaan absoluut niet weg, misschien kan ik de collectie nog eens compleet maken. Ik weet dat mijn zusje ook nog een stapel heeft. Een van de boeken is overigens erg beschadigd... Heel vochtig geworden..

Thrillers!
 En de boekjes van Popblad Flash, vond ik altijd erg leuk om te lezen. Het boekje rechtsonder heeft vriendlief een paar jaar geleden op een rommelmarkt voor me gekocht, die heb ik nu dus dubbel. Deze mogen (voorlopig) blijven.
Zo fout...
 En dan mijn collectie Floortje Bellefleur. Er zitten ook een paar oude tussen. Deze boeken gaan absoluut niet weg. Ik wil de collectie nog eens compleet maken.
Floortje Bellefleur
 En hier 4 boeken die ik met kerstfeest op de basisschool heb gekregen, van 1991 t/m 1994. Blijven!

Kerstboeken
 En nog meer kerstboeken, maar dan van mijn moeder. Uit 1968 t/m 1970. Marientje mag ook mee was mijn lievelingsboek als kind! Oh wat een prachtig boek was dat. Deze mogen absoluut blijven. Ik ga mijn moeder binnenkort eens vragen of ze deze terug wil. En zo niet, dan gaan ze bewaard worden voor dochterlief.
Kerstboeken van mijn moeder
 Dan een paar vrolijke boekjes. Deze mogen alle vier blijven. In eerste instantie wil ik de Pim en Kim weg doen, maar ze zijn voor beginnende lezers. En zoonlief begint een beetje te lezen, dus ook die blijft.

 De zingende zusjes, ooit gekocht als kind op een rommelmarkt. Boek komt uit de jaren 70. Deze bewaar ik. Misschien binnenkort maar eens lezen. Leuk al die oude boeken!


En dan de wegboeken. Trixie Belden, leuke verhalen, maar ik hoef ze niet meer.
Hetzelfde geldt voor de Lefmeiden. Weg ermee!

En deze losse boekjes. De bovenste twee, Het zal je zus maar zijn, serie. Die vond ik erg leuk. Maar geen idee of ik daar ooit nog de overige delen van kan vinden, dus weg ermee!
Dit is de totale weg stapel. Netjes! En dat voor boeken die al JAREN in mijn kast (en nu doos) liggen.

 Oh hier nog een paar boeken, Pinkeltje (heb ik niets mee), Achlum Nobusco (Fries boek, nooit gesnapt) en het Ponykamp. Weg ermee!
En dan vind ik onderin de doos deze aanstekers. De ene plakt enorm. Misschien is dit de boosdoener voor het vochtige boekje. Weg ermee!
Zo, de inhoud van de doos is gehalveerd. Geweldig op deze manier op te ruimen! Nu zit ik alleen nog met het volgende... 40 klusjes gedaan. En nog staan de 'naar de kringloop' tassen van alle klusjes in de gang te wachten tot ze naar de kringloop worden gebracht. Zaterdag daar maar even heen rijden. Want pas als deze zijn opgeruimd kan ik verder met het leegmaken van mijn hoofd... Voor nu klaar! Nu snel verder met Criminal Minds kijken, wat een gruwelijk goede serie is dat!

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk toch, kinderboeken van vroeger. Heb ik ook nog, komen nog, maar eerst mijn werkkamer.
    Wat zal je gang opruimen van een rit naar de kringloop!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reken maar dat als je naar de Kringloop bent geweest en al die tassen niet meer in de weg liggen je helemaal een supergoed gevoel hebt!
    En je gaat goed met de boeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je goed bezig! Ik ben ook dol op kinderboeken en vooral die waar zoveel herinneringen aan kleven...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, zo'n tripje down memory lane... En dan meteen opgeruimd, lekker!

    BeantwoordenVerwijderen