dinsdag 6 maart 2012

# 39 - Memorybox

Toch nog even een klusje gedaan vanavond. Terwijl we naar Mijn Leven in Puin keken... Toepasselijk. Ik had 3 doosjes, vol met herinneringen.

Schoenendozen vol herinneringen
 De eerste doos, is meteen de kleinste. Hierin zitten een aantal kaarten en sportdiploma's (uit jaren 90).

 Ik vind een kaart van een vriendin. Vroegere vriendin. Deze kaart heeft ze gestuurd toen ze in Australië zat, voor de tweede keer in korte tijd. Ik heb de kaart gelezen, en voelde er niet zoveel bij. Bovendien hebben we geen contact meer, dus waarom zou ik de kaart bewaren? Ik heb hem verscheurd en het luchtte enorm op!
I CAN be serious!
Hieronder een ansichtkaart met een foto van mezelf! Op het strand van Terschelling. De kaart ga ik bewaren, deze wordt niet verstuurd. Oeh wat was ik slank...

Maria op Terschelling
Ik vind ook een aantal foto's. Ineens weet ik weer waar al deze spullen weg komen. Deze hingen op mijn prikbord toen ik nog bij mijn ouders woonde. Zie dan dit lieve meisje op de foto hieronder. Is ze niet schattig? En ik zie mijn beide kinderen er in terug. Leuk! Deze gaat op de foto stapel.

Maria, 3 jaar oud
En dan deze... Mijn nicht, mijn zus en ik op stap. Zo te zien in Borger (zie de Flugel slinger dan!). Wij hadden op deze avond een playbackshow gedaan op onze camping, we deden Kittie na. Voor de nieuwsgierigen, hier is de link naar de video van Kittie - Brackish!
Voor de duidelijkheid, zo zagen we er niet altijd uit als we op stap gingen! Geweldige tijd was dat... ;D

Kitties gonna party!
Ik heb intussen het tweede schoenendoosje ook erbij gepakt. Hierin zitten veel ansichtkaarten van reisjes die vriendlief en ik samen gemaakt hebben. Hier een kleine selectie: Kopenhagen, Napels, Pompeii, Pau, Lourdes, Texel, Borger. Deze gaan in het bruine schoenendoosje. Dit wordt de reisjes-herinneringendoos.

We reizen heel wat af






En dan kom je al snel uit op de festival en concerten herinneringen. Ik bedenk me ineens, terwijl ik het concertkaartje van The Ting Tings vast heb, dat ik veel concertkaarten heb weggedaan. Omdat ik toch wel foto's had gemaakt en ik die kaartjes moeilijk allemaal kan bewaren. Poeh... Hieronder ook een paar handtekeningen, van Sara Kroos. En natuurlijk van Maria Mena, haar hebben we al meerdere keren ontmoet. Hele leuke meid is dat, en ze herkent vriendlief ook altijd uit duizenden. 'They go way back'.

Goede herinneringen!
Hier een stapeltje kerstkaarten, van de afgelopen 5 jaar gok ik. Deze ga ik morgen wel even nakijken.

Kerstkaarten
Dit is een steentje, ik heb hem van de grond opgeraapt terwijl we door de restanten van Pompeii liepen. Wat indrukwekkend was dat. Leuke herinnering!

Steentje uit Pompeii
En hier mijn festivalbandjes. Ik heb ze nog een hele poos gedragen, tot ik het wel genoeg vond. Ik werkte op een accountantskantoor en dit kon gewoon niet. Eigen keus trouwens, om ze af te doen. Ik baal nog steeds dat we de kaarten voor Lowlands 2009 doorverkocht hebben, we besloten niet te gaan omdat ik destijds net zwanger was. Daarna nooit meer kaarten kunnen bemachtigen.

Festivalbandjes...
Hieronder het bruine doosje, gevuld met herinneringen van onze reisjes. Deze mogen voorlopig in het doosje blijven. Tot ik ze een beter plekje kan geven in de (nog te maken) fotoalbums die hier bij horen.

Memory box
De overige kaarten heb ik in de witte doos gedaan, deze ga ik nog uitzoeken. De foto's (er zaten er heel wat tussen) liggen daar ook in. Die komen nog aan de beurt. Ik heb een aantal kaartjes verscheurd (weg met die frustraties!), waaronder de trouwkaart van een vroegere vriendin en het geboortekaartje van haar dochter. Ik vond het moeilijk, maar sommige mensen (en dingen) moet je uit je leven bannen. Weg met alle negativiteit! Je kan niet altijd blijven treuren om datgene wat niet meer is. Je moet verder en datgene wat al je energie opslurpt loslaten. Weg uit mijn huis, weg uit mijn hoofd.. KLAAR!

Zo, nu kan ik met een gerust hart gaan slapen.

4 opmerkingen:

  1. Zo, dat is nog eens opruimen, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij laat zien dat spullen opruimen Echt ruimte in je hoofd geeft! Als je bepaalde kaarten blijft bewaren, krijg je elke keer als je ze ziet, weer zo'n naar gevoel in je hoofd, door op te ruimen ruim je ook die gevoelens en gedachten op! Goed gedaan! En ik herken het zo enorm!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo is het echt, hè? Opruimen betekent soms ook letterlijk afscheid nemen en ruimte maken voor nieuwe dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk hè, zo ruimte maken in je hoofd!!

    BeantwoordenVerwijderen