dinsdag 6 maart 2012

#38 - Kadootjes

Ik koop vaak en veel kadootjes in de aanbieding. Vaak vind je niet wat je zoekt als het zover is, en vaak kom je zulke leuke dingen tegen, voor een klein prijsje. Zo liep ik na kerst in de Bart Smit tegen een voordeelbak aan. Al het speelgoed in die bak 50% tot 70% korting. En daar lag best nog wat leuks tussen. Dus ja, dan kom je met tassen vol thuis en dan gooi je het in een hoek. En vanmiddag besloot ik om al die spullen eens na te kijken en te sorteren.
Zie hier ons bed, volgegooid met alle spullen die ik de afgelopen jaren heb verzameld.
Wat een speelgoed zeg...
Even werd het me teveel. "Waar moet ik beginnen!?", en ik had een tijdsdruk, ik moest om 14.15 klaar zijn.
Starttijd: 13.19 uur

Eerst maar eens alles sorteren.

Als eerste begin ik met de feestdoos. Hierin zitten alle slingers en dergelijke. Deze bloemenslinger met lampjes had ik altijd om mijn spiegel hangen, toen ik nog bij mijn ouders woonde. Ik heb nooit op kamers gewoond, maar op mijn grote slaapkamer had ik alles wat ik nodig had, bed, tv, bank en tafel, bureau, ik denk dat het nog wel groter was dan de meeste studentenkamers. Deze slinger gaat onderin de feestdoos, voor dochterlief als ze haar eigen kamer krijgt...
Voor dochterlief
 Dit is een zomerse slinger, de rondjes zijn kleine lampionnetjes, erg leuk! Deze gaan ook onderin, misschien komen ze tevoorschijn op 31 maart, wanneer onze dochter 2 jaar wordt.

Zomers!
Dan deze. Kleine lampenkapjesslinger. Deze heb ik vorig jaar gekocht, met het idee ze in de zak van Sinterklaas te stoppen als kadootje voor mezelf. Maar het is er nog niet van gekomen. Ik denk dat ik hem maar tevoorschijn haal op 31 maart, als we niet al genoeg slingers hebben. En anders komt ie in de zomer wel ergens te hangen.

Ik blijf toch een meisje..
 Deze vlinders en bloemen heb ik gekocht voor de lente, vorig jaar. Ik versier graag het huis in de sfeer van het seizoen. Dus niet alleen met kerst, maar ook als de lente komt, dan komt de paasboom in huis, en zorg ik voor een lente sfeer in huis. Deze heb ik vorig jaar ook aan de slingers bevestigd met dochters verjaardag. Ons prinsesje. :D
Ik vind ze superschattig!
 En dan vind ik een tasje, met oude slingers. De Flugel slinger. Gekregen van de kroegbaas van de feestkroeg in Borger, waar we elk jaar op vakantie gingen. Deze stammen uit 2001, mijn 3 weken durende feestvakantie. Wat een geweldige vakantie was dat... Maar de slinger gaat weg, hup, de prullenbak in!
Flugel! Lekkerrr!
 Tafelkleed van Winnie de Poeh, deze ben ik altijd kwijt op het moment suprême. Maar nu gaat ie weer mooi in de feestdoos (waar hij dus al in zat) en ga ik hem gebruiken op 31 maart.

Tafelkleed
 En dan een 2 Bumba slingers (waarvan 1 op de foto) en een vliegerslinger, zo een van dat kreukelige papier, wat altijd raar wordt of stuk gaat. De vlieger is dan ook in de prullenbak belandt. De Bumba slingers krijgen een tweede kans, dochterlief vindt Bumba erg leuk.

 Koffiewekkerslingers (2 uit en 2 in verpakking) en een slinger van 25 jaar, van toen mijn ouders 25 jaar getrouwd waren. Vervolgens heb ik hem nog gebruikt (dacht ik) toen ik het jaar daarop 25 werd, maar nu mag hij weg. Net als de kofffiewekkerslingers. Koffiewekkerslingers? hoor ik jullie denken. Er was een periode dat je op festivals koffiebonnen kon kopen, en daar kreeg je dan een koffiewekker t-shirt bij en vlaggetjes (en vorig jaar was dat er niet meer, en kregen we een koffiekan met bekers, zie # 19 - Servieskast ). Even besluiten we om de slingers in de festivaltas te stoppen, maar zover komt het niet. Waarom zouden we slingers meenemen naar een festival? Wie zegt dat we weer naar een festival gaan? Pinkpop 2012 hebben we al uitgesloten (hoewel er toch een paar aardige namen staan, maar allemaal al eerder gezien). Dus weg ermee! Die in plastic stop ik in de kringlooptas.


Letters... 28 is vorig jaar op mijn verjaardag gebruikt, de 1'tjes op dochters verjaardag vorig jaar. De 2 leg ik bovenaan in de feestdoos, en de rest onderin. Zoon wordt dit jaar 6, dus die heeft niets aan een roze 8. 


En hier de feestdoos, die klaar is om opgeborgen te worden.
Eindresultaat.
Maar we zijn er nog niet.
Nu de kado's maar eens doorlopen.
Hier twee kerstartikelen. Bovenstaande, een Schots mannetje, hebben we in Edinburgh gekocht. Daar liepen we door het centrum en stonden ineens stil voor een kerstwinkel. The Nutcracker. We hebben deze uitgezocht en besloten dat we voortaan tijdens elk reisje iets kopen voor in de kerstboom.

Edinburgh, Schotland
En deze had ik in Litouwen gekocht, afgelopen november. Hij hing aan mijn sleutelbos, maar viel er laatst af. Haakje erdoor en hij kan de kerstboom in!
Vilnius, Litouwen
 En dan de kado's. Hier een verzameling My Little Pony's, deze heb ik via Marktplaats gekocht vorig jaar. Voor dochterlief. Ik weet nog dat ik een fragment zag van de nieuwe My Little Pony en zo schrok, dat ik direct op zoek ben gegaan naar de ECHTE pony's. Ik kon het hele setje in 1x kopen, dus ja, waarom niet... Deze gaan allemaal in een tas, onderin de kast. Deze krijgt ze dit jaar nog niet.

My Little Pony
 En hier stoppen mijn foto's. Helemaal vergeten foto's te maken van alle spullen. Hieronder wel een foto van de kadodoos met daarin kleine uitdeelkadootjes, en spulletjes voor dochters van vriendinnen of voor onze dochter als ze wat ouder is.

Het lege bed, als bewijs dat alles toch echt is opgeruimd!

En daar staan drie dozen, links met spullen voor zoonlief. Legodoosjes en dergelijke. En de andere twee van hierboven. Netjes opgeruimd weer!
En nou heb ik wel een foto gemaakt van de tas met kado's voor dochterlief, om uit te zoeken wat ze dit jaar krijgt en wat nog bewaard mag blijven, maar blijkbaar is de foto mislukt. Want hij staat niet op mijn mobiel. Maar goed, kijk nog maar eens naar de eerste foto, dan zie je dat er nog veel meer bij lag...

 Deze stickers kwam ik nog tegen, deze hebben we in Edinburgh gekocht. Net als heel veel andere dingen (tas vol!).
Bouw je stad, heeft zoonlief 2 jaar geleden gekregen van zusje. Maar hij was nog iets te jong hiervoor. Deze mag bij de knutselspullen.

En dan nog bovenstaand boek, ook gekocht in Edinburgh. Er zitten gekleurde pagina's in. Hier ga ik een scrapboek van maken voor dochterlief. Ooit...

En dat was het weer! Ik wou eigenlijk vandaag nog een 'ik ga alles weg gooien' klus doen, maar het is nu half 9 en ik heb mijn klus vandaag wel gehad. Misschien dat ik zo toch nog even een doosje ergens weg haal, maar dan zien jullie het vanzelf wel verschijnen. Nu ga ik lekker op de bank zitten en genieten van Big Bang Theory (geniale serie!).

Oh en ik heb vanmiddag ook nog mijn haar opgeruimd, haha. Ik ben naar de kapper geweest, en mijn best wel lange rode haren zijn ietsjes korter geworden. Kan ik weer even vooruit. :D Fijne avond iedereen!

En eindtijd van het opruimen: 14.14. Perfect!

2 opmerkingen:

  1. Wat heb jij heerlijk veel "spulletjes"! Ik ben dol op "spulletjes" en vind ook bijna alles leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was een aardig uitzoekklusje, maar je bed is gelukkig leeg, dus je kan er in slapen :-)

    BeantwoordenVerwijderen