zaterdag 3 maart 2012

# 35 - Lente in huis

Vanochtend was het maar moeilijk wakker worden. Ik droomde van Gerard Ekdom, vraag me niet waarom (al vind ik die man geniaal!) en door mijn droom heen hoorde ik dochterlief zingen, zoonlief de kamer binnen komen en vriendlief grommen dat het nog zo vroeg was (of dat was ik...). Tegen tienen ging de deurbel, vriendlief schoot in zijn spijkerbroek (we lagen inmiddels met z'n vieren in bed) en opende de deur. Het was de bloemenman met een bloemetje voor mij. Vriendlief: "Maria, ik denk dat je iets moet uitleggen..." ;D Het bleek een bloemetje van mijn werkgever te zijn, omdat ik geslaagd was voor 'Loonadministratie'.

Toen toch maar naar beneden. Koffie zetten, pap klaarmaken, bloemen schuin afsnijden en in een vaasje stoppen... Daarna heb ik het nog voor elkaar gekregen om 2 postcrossing kaartjes te schrijven, en nog 4 lagen klaar om geschreven te worden, maar toen zakte mijn humeur en energie weg... Vriendlief is uiteindelijk met zoonlief naar de garage gegaan om de auto weer op te halen, ik ben nog even in bed gekropen, uiteindelijk weer als een zombie beneden gaan zitten en dat was mijn dagje wel... Ik wou van alles, maar het lukte me maar niet. Ik heb soms van die dagen, waar ze weg komen weet ik niet...

Uiteindelijk tegen vijven nog iets gedaan. Het poppenhuis wat ik in 2011 op Koninginnedag gekocht had, zou ik nog pimpen met Flow papiertjes... Maar ik heb het nu neergezet, en er (laatst gekochte) meubeltjes in gezet, en dochterlief (en zoonlief ook) hebben heerlijk gespeeld!

Terwijl de kids aan de macaroni zaten, keken we naar Eigen Huis & Tuin, voor de verandering eens op zaterdagavond ipv zondagochtend. Vriendlief sprong na het eten in de auto, om nog een paar boodschapjes te doen. En zoonlief en ik hebben het witte kastje aangepakt. Deze had ik voor ons reisje Schotland al opgeruimd, maar die had met magnetische krachten toch weer het een en ander weten aan te trekken. Voorfoto bespaar ik jullie, maar de nafoto is weer mooi. Lente in huis!

En nog even een foto van het prachtige bosje wat ik vanochtend kreeg. Het vaasje waar het in staat had ik laatst gekocht, het is eigenlijk een karaf, voor sappen en dergelijke. Maar als vaas is het ook superschattig!

Dus toch nog iets gedaan vandaag. Lente in huis gehaald en nog een beetje aan het bijkomen van mijn dip dag. Hoop dat het morgen wat beter gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen