zaterdag 25 februari 2012

# 29 - Tussen bed en kast

De afgelopen weken (zeg maar gerust maanden) heb ik tussen mijn kant van het bed en mijn kast het een en ander verzameld. Zie foto's, schrik niet. Luiheid, moeheid, alle excuses die je je maar kunt bedenken zijn hier van toepassing! Omdat ik het nu echt zat ben, heb ik er een hele middag voor uit getrokken (van te voren nog even met de kids naar buiten geweest, even genieten van het februari zonnetje) en na de lunch ben ik begonnen. iPhone op het nachtkastje: de complete Muse collectie kwam voorbij vanmiddag...

Op mijn nachtkastje verzamel ik voornamelijk elastiekjes, deze doe ik vaak in als ik thuis kom uit mijn werk en die gaan voor het slapen uit, maar ze kunnen weer naar beneden in het laatje van het witte kastje. Verder liggen er iets teveel boeken op en naast het kastje, even uitzoeken, uiteindelijk mogen er twee op het nachtkastje liggen, de rest gaat in de laatjes, en een paar gaan in de weggeeftas (waarvan vriendlief er meteen weer een uit haalt "Babymakelaar", spannend boek!).

Dan de plankjes boven de commode. Onze dochter heeft een hele poos bij ons op de kamer geslapen, volgens mij was ze 9 maanden toen we haar oud genoeg vonden om bij broerlief op de kamer te liggen. (We hebben een klein huis, 2 slaapkamers). Maar de commode staat nog bij ons op de kamer, inclusief de bijbehorende spullen. Maar zoals je aan het linkerplankje kunt zien, staat daar meer op dan nodig is.
Even uitzoeken, veel kan ik de kledingtas (deze komt nog aan de beurt, schoonzus verwacht een tweeling, jongen en meisje, dus binnenkort maar even uitzoeken alles!) en een aantal dingen in de zomerbak. 

 En dan de meeste bende. Zoals je hierboven kunt zien, kan ik mijn kastdeuren niet meer openen. Dus er is ook veel opgevouwen en schone kleding op de stoel (zie hieronder) en op dozen neergelegd. Ik schaam me enorm als ik dit zo op de foto zie, hoe heeft het zover kunnen komen. Na een snelle blik in de dozen zie ik dat ze allemaal gemengd zijn: kerstspullen, kaarten, kadootjes... Deze worden aan de kant gezet en deze komen binnenkort aan de beurt. Nu even niet! Verder alle kleren van de stoel gehaald en in de was gegooid, alle pakpapier bij elkaar gezocht en in een mandje gezet, beer en zijn vriendje schaap (niet in beeld) op de gang gezet (moeten beide nog gemaakt worden) en dan wordt alles toch weer wat overzichtelijker.

Even diep ademhalen, glaasje drinken, nog even snel de stofzuiger door de kamer en dan krijg je vervolgens onderstaande foto's...
Wat een rust

Nog even een bakje halen voor de beauty spullen van dochterlief

Dit moet dus nog uitgezocht...

En dit is EINDELIJK helemaal leeg!
Zo, nu snel even weer een dozen aan de kant schuiven, voor de volgende keer. Maar nu ga ik eerst genieten van de ruimte, vanavond meteen maar weer beginnen met mijn matje neerleggen en buikspieroefeningen doen. :D Het kan weer! Overigens is vriendlief weer aangestoken en die heeft zijn boekenverzameling naast het bed maar eens doorgespit. En ook daar is het weer helemaal netjes. We leren het wel!

4 opmerkingen:

  1. Wat goed, wat zul je weer lekker slapen!En die dozen gewoon 1 voor 1 uitpakken en uitzoeken. (spreek ik uit ervaring;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gedaan. Ziet er al veel beter uit. Maar de valkuil zit er in om het uitzoeken van de dozen te "vergeten" (geloof me, ik weet er alles van (-;)
    Succes met de laatste eindjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo zie je maar weer... het werkt aanstekelijk!! En hoe kan het ook anders dan met zo´n voorbeeld...

    BeantwoordenVerwijderen