zaterdag 11 februari 2012

# 26 - De Knutselkast

Ik besef me ineens dat ik er al weer 25 op heb zitten. Super!
Toen ik vanochtend de Flow kalender op de juiste datum hing, moest ik even gniffelen om het tekstje wat er op stond.

"Een rommelige omgeving neemt je ademruimte weg en vermindert je creatief potentieel. Er komt teveel zijdelingse informatie op je af. Maak je leef- en werkplaats een plek waar je naar uitkijkt om te vertoeven".

Is dat nou niet een goed idee? Alle rommeltjes in huis opruimen ;-)
En toen zag ik deze kast...


Ja dit hoekje kan wel wat ademruimte gebruiken. Het is in principe onze knutselkast. Maar er zit inmiddels zoveel andere zooi in. En er is totaal geen overzicht. Onderste plank zit vol met foto zooi. Middelste plank, daar heb ik alle overige spellen in gestopt. Ik zag er erg tegen op, maar ik heb mijn best gedaan.

Onderste plank: daar zitten nu alle spellen in. Spellen van Lief en mij. En een paar puzzeltjes van de kids die niet in de spellenkast pasten.

Middelste plank: links in het zwarte mandje zitten alle tekenspullen, daarnaast een doosje met alle stickers, foamstickers, kleine knutselspullen, daarnaast nog wat overige knutselspullen.

Bovenste plank: Links het krijtbord, daarnaast de knutseldoos en daarnaast de 'vintage' knutselspullen.
In de knutseldoos werd voorheen alles gegooid, en het was altijd heel erg zoeken, want ik stapelde alles op. Nu heb ik alles op de zij gelegd, zodat je van boven direct ziet welk type papier er is en welke kleuren.
De vintage knutselspullen, dat zijn doosjes met raffiamandjes, vlechtkaarten, Heidi borduren en een spiraaltekending (zelf als kind veel mee gespeeld). Deze heb ik in de kringloop gevonden, (en bij mijn ouders op zolder) en ik vond de doosjes zo mooi, dat ik ze niet kon laten liggen.





Verder met de kast. Rechts zitten nog 2 vakken. De bovenste, daar heb ik de mappen van de kinderen in gestopt. Elk 1 map met officiele papieren, elke 1 map met knutsels en tekeningen en dergelijke (al zit er in die van dochterlief nog niets, op Sonja Bakker weekmenu's na, voor mezelf natuurlijk). En in het onderste vak, daar zitten alle belangrijke administratieve mappen, de mappen die ik laatst vanuit het kastje onder de tv heb gehaald. Hou ik er nog wel een paar over, maar daarin zitten geen lopende zaken, dus die kunnen mooi naar boven.

En dan hier het eindresultaat. Bovenop moet nog, en de la ook nog (nog meer knutselspul). Maar dan is dit hoekje redelijk klaar dacht ik zo. Productieve dag weer! En toen zoonlief net de kast zag (hij was de hele dag op 'elfstedenijs' geweest, handig een zus die in een Friese stad woont) zei hij direct: "Mem, wat is de kast mooi opgeruimd!" En hij begon me toch een potje te stralen. Kijk, daar gaat het om! Blije koppies!

Weer een mooi resultaat.

6 opmerkingen:

  1. Wat een metamorfose!
    Grappig, ik moest vanochtend ook lachen toen ik de kalendertekst van vandaag zag van Flow....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er compleet anders uit. En ja, die doosjes zijn enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, de knutselkast... Ik durf er nog niet aan te beginnen. Komt ook echt aan de beurt, maar nu nog even niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De knutselkast is denk ik de laatste die aan de beurt komt. Ik ben er nog niet aan toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is inderdaad weer een werkje dat klaar is en waarvan je gaat stralen.
    Ziet er geweldig mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen