zondag 5 februari 2012

# 23 - Voorraadkast

Gisteravond heb ik nog even de blog van Akelein gelezen, zij had haar voorraadkast opgeruimd. En dat heb ik dus vanmiddag ook nog maar even gedaan. Want terwijl de koelkast/vriezer aan het ontdooien was, kon ik dat mooi even doen. Nou laat dat even maar zitten...

Eerst heb ik de bovenste plank leeggehaald en schoongemaakt, hierin stonden alle pasta's en sauzen en dergelijke. Voorfoto vergeten, de nafoto zie je op de totaalfoto aan het eind van deze blog.

Daarna de middelste plank. Een rommeltje. Even met vriendlief gebeld, en mijn idee voorgelegd. De blikken en potten uit de voorraadkast naar de bijkeukenplank (voorraadkast staat ook in bijkeuken), en de pakjes mixen en wereldgerechten naar de middelste plank in de voorraadkast.
Zie hier de voorfoto.
Veel thee, altijd handig om dat op voorraad te hebben :P
Dus de grote wisseltruc, product 1 naar plank b, en product 2 naar plank a. En dan ga je natuurlijk op zoek naar de tht, en daar schrok ik wel even van. Want ik heb afgelopen zomer de kast nog opgeruimd en veel weggedaan. En wat stond daar ineens tussen al die pakjes en blikjes... Poedermixen en poedersoepjes uit 2009 en 2010. En vooruit, ook een aantal uit 2011. Ik weet dat die poeders vaak wel lang houdbaar zijn, langer dan de vermelde tht, maar meer dan een jaar over datum? Weg ermee! Als we het echt nodig hadden, was het al lang opgeweest!
Zie foto hieronder voor alles wat weg kon (want al erg lang over datum!).
Allemaal naar de kliko!
 En ook lag er nog een op 1 pakje na lege zak met zakdoekjes. Ik ben zowat in elke la en elke kast die ik heb opgeruimd zakdoekjes tegengekomen. Hoef ik daar in ieder geval voorlopig geen nieuwe van te kopen!
En dit vind ik overal, zakdoekjes!

En op naar plank 3. Dat is de plank waar alle 'baby' hapjes en spulletjes staan van dochterlief. Ik heb laatst nog een paar groentehapjes gekocht, omdat ze zo goedkoop waren. Maar eigenlijk was dat ook onzin, want mevrouw eet alles, ze is gek op grote mensen voedsel. Maar goed, ik heb alles maar even uit de kartonnen verpakkingen gehaald en overal een stickertje opgeplakt met daarop de tht. Wel zo handig!




En verder alles weer even wat logischer neergezet. We hebben naast de voorraadkast een doos staan met daarin allerlei lekkernijen. Dit is natuurlijk geen fantastische plek, vanwege grijpgrage kleuterhandjes. Dus ik heb alles nagekeken, over datum spullen weggedaan, en de open verpakkingen in een mooi Verkade blik gestopt. Veel netter zo! Alle dichte verpakkingen achterin gelegd, en zo is ook deze plank weer klaar.
Hier nog even foto's van de hoek naast de kast.
Voor

Na, wordt vervolgd...
Zo. En toen had ik geen zin meer, nog even een nafoto gemaakt en alle blikken soep en bruine bonen op de bijkeukenplank gezet, daar wel foto's van gemaakt, maar dat wordt een volgende klus. Ik ga zo nog even de keuken op orde brengen, de woonkamer stofzuigen, de was ophangen en dan heb ik weer genoeg gedaan hoor. Straks samen met zoonlief Ducktales film kijken, die komt op Disney XD, als ik me niet vergis. Gezellig :D
Ik ben weer trots op mezelf. Ik had ook een plank per dag kunnen doen, maar als ik 's avonds om half 8 eindelijk op de bank zit, dan heb ik echt geen zin meer om op te ruimen. En dit was toch wel een hele klus, goed gedaan Maria!

1 opmerking: