zondag 8 januari 2012

#8 - La la la

Vanochtend had ik even nergens zin in, ik heb nog wel via mijn mobiel mijn emails gelezen en verwijderd. En daarna mijn Postcrossing kaartenbak opgeruimd en netjes gesorteerd. Kon ik meteen een kaartje sturen naar een Postcrosser in Schotland.

En toen had ik dus een enorme dip. Ik heb dit al op diverse blogs gelezen, de dip die komt als je denkt aan wat je hebt opgeruimd en wat er allemaal nog gaat komen! En ik zie het komende examen niet zitten, dat wordt nog een grote klus. Maar ik was echt uitgeblust! En ik heb een beetje vals gespeeld. Ik heb alle overige dingen, dingen waar ik nog geen plek voor weet en waarvan ik weet dat er in de overige laatjes en hoekjes nog meer van dat soort spulletjes liggen allemaal in een grote doos gegooid. De rommeldoos! En die rommeldoos heb ik vanmiddag weer bij gevuld...

Ik had dus een beste dip, ik heb wat wasjes gedraaid en de afwas gedaan. En toen ben ik achter mijn laptop gaan zitten en heb ik de blog van Akelein gelezen.. En toen kwam er ineens weer zin. Want ik zag een laatje van een tafel, en laten wij nou 2 tafels hebben met laatjes.

Ik heb eerst het laatje van de salontafel aangepakt. Poeh wat zat die vol zeg.

Onoverzichtelijk!

Schattig schriftje!

Een aantal dingen zijn naar de oud papier stapel gegaan, ik vond nog een klein kladblokje, die kan ik mooi gebruiken voor Swapbot of Postcrossing. Verder heel wat schriftjes, onder andere uit de Flow, en bovenstaand schattig exemplaar van Kers op de Kaart, geloof ik.

En zie onderstaande foto, mijn afvallijstjes! In maart 2010 ben ik bevallen van onze dochter, en ik was ZWAAR! Op 5 januari 2011 ben ik fulltime gaan werken, en woog ik 95 kg, en nu, een jaar later, ben ik 10 kg kwijt! Joehoe! Dit is weer een echt motivatie dingetje om volgend jaar weer 10 kg lichter te zijn. :D Of 5 kg, dat zou al mooi zijn. Dus vandaar dat ik ook vol trots onderstaande foto plaats, niets om voor te schamen, ik ben al weer een stuk dichter bij een gezond gewicht! :D

Best knap toch?

Maar we zijn er nog niet!
Want we hebben dus ook een la in onze eettafel, en die tafel stond met het laatje naar de muur gedraaid (erg slim), dus die staat nu weer juist en ik heb het volledige laatje leeggekieperd in de rommeldoos.
Alle receptjes liggen bij het Oud Papier
En dan hebben we nog de laatjes uit de spellen/servieskast. Deze zaten ook vol met zooi, en voornamelijk pennen. Ik neem niet eens de moeite om alles uit te zoeken, hup de rommeldoos in! Ik heb nog even met Remco overlegd wat te doen met de drie lege laatjes. Daar moeten we nog even over nadenken, omdat onze rommelkamer vol ligt met spullen die misschien wel naar de laatjes verhuisd kunnen worden. Dus ze blijven nu nog even leeg, tot we een mooi doel hebben gevonden. En tot die tijd heb ik de rommeldoos waaruit ik elke avond 5 minuten lang iets ga uitzoeken.



Rommeldoos!
Eerder deze week vond ik onderstaande Pathe bon, geldig t/m 31 Januari 2012! En omdat wij niet in de buurt van een Pathe bioscoop wonen, en er eigenlijk helemaal geen tijd voor hebben, wil ik deze bon aan een van jullie geven! Dus laat me z.s.m. weten of je onderstaande bon wilt (voor 1 gratis kaartje) en ik stuur hem direct toe (wel even je adres meesturen). Volgens mij kun je me via mijn profiel een mail sturen.

Bioscoopje pakken?

En voor nu heb ik het echt even gehad met opruimen. Ik ga straks nog even leren en daarna nog een filmpje kijken, en dan zit mijn vakantie er weer op! Fijne zondagavond iedereen!

8 opmerkingen:

  1. Niet te ver vooruit kijken. Het is niet allemaal in een dag ontstaan en het zal dus ook niet in een dag op te lossen zijn. Maar elke dag een beetje, een klein stapje, en dan ga je toch in de goede richting, toch?
    En het hoeft ook niet perfect, maar alles wat je doet is mooi meegenomen.

    Wat mij helpt is andere blogs volgen en dan zie ik daar dat de een de koelkast heeft gedaan, een ander een berging en de derde een la. Allemaal verschillende projecten van verschillende omvang, maar iedereen gaat de goede kant op. En jij ook! Je kunt hartstikke trots zijn: eigenlijk geen zin en dan toch al die laatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mee eens, niet te ver vooruit denken. Daarom is de klus ook opgeknipt in 165 stukjes. Als ik eraan denk wat mij nog allemaal te wachten staat... dan is er sprake van een dip met een grote D.

    En, volgens mij hebben de meesten onderhand een "rommelbak". Ik inmiddels ook. Volgens mij ook slim: sommige dingen moet je gewoon nog even bewaren, voordat je kunt beslissen wat je ermee doet. Stel dat je iets wegdoet, en er dan later erachterkomt dat het bij iets anders (belangrijks) hoort.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind die rommelbak ook onontbeerlijk, ik heb er inmiddels ook eentje. En ik heb met mezelf afgesproken dat het bij die ene blijft zodat ik gedwongen ben om ook regelmatig even door die bak te gaan om te zien of daar nog dingen in zitten waar inmiddels wel een plek voor is gereserveerd zodat er weer nieuwe ruimte komt. Ik heb er bijv. ook de dingen in gedaan die ik bij de ruilwinkel in wil gaan leveren maar die is in de kerstvakantie dicht dus dat moest even wachten. Gelukkig is hij dinsdag weer open en dan ga ik er gelijk even langs (en dan natuurlijk proberen niet te zwichten om het gelijk te ruilen voor iets anders...hihi...tenzij het meganuttig is)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt écht veel gedaan!!! Een heleboel laatjes ipv 1. Die rommelbak kende ik nog niet, maar wat een goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oja, heb je de bioscoop bon nog? Mijn dochter wil em wel heel graag hebben. En wat bedoel je met een gratis kaart. Een ansichtkaart om zelf weer met postcrossing ofzo te versturen? Of begrijp ik het verkeerd.
    Ik ben ook dol op postcrossing en op kaarten versturen en ontvangen. http://elkedageenkaartjeversturen.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank voor jullie berichtjes! Echt super om dit te lezen, het is er inderdaad niet in 1 dag gekomen... We doen ons best :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik merk zelf dat sinds ik met dit project begon ik weer vertrouwen heb in dat alles goed komt. Kleine stapjes, ook al zijn ze mini hebben er tot nu toe al voor gezorgd dat er heel veel is veranderd hier in huis. Ik krijg rust in mijn hoofd als ik weer een stukje gedaan heb voor die dag. Mooi dat Akelein je kon inspireren tot deze klus. Daar zijn we voor, elkaar op te beuren! Top gedaan hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dochter is echt heel blij met de bioscoopbon en gaat em meteen aanstaand weekend gebruiken!
    Echt heel erg bedankt!
    Liefs, Aafke

    BeantwoordenVerwijderen