zaterdag 7 januari 2012

#7 - Chaos onder de trap

"Eindelijk!", moet Remco gedacht hebben toen ik gisteravond aankondigde de chaos onder de trap aan te pakken. Ik heb een aantal jaar geleden een heel mooi kastje gekocht, een zwarte met laden. In die laden zou ik al mijn schoenen stoppen. Want ik heb best veel schoenen. En dat heb ik ook altijd trouw gedaan, voor een paar weken, om dan vervolgens alle schoenen na gebruik weer naast de kast te gooien, waarna ik vervolgens elke ochtend op zoek moest naar 2 dezelfde schoenen.

Zie onderstaande foto, ik heb maar geen close up gemaakt van de zwarte zee aan schoenen...


Maar nu heb ik weer de zoveelste poging gedaan een beetje rust te creëren onder de trap. Remco maakte gisteravond nog de opmerking: "Dan kan Harry Potter er weer gaan wonen". Wat ik niet snapte, maar blijkbaar woonde Harry Potter onder de trap. (Het wordt eens tijd een Harry Potter marathon te doen! Leuk!)

In ieder geval, ik ben aan het opruimen geslagen. Het bleek dat alleen in de bovenste la nog schoenen lagen, zomerschoenen... De andere twee laden waren leeg (!). Nu niet meer. Ik heb bovenin de schoenen die ik soms draag, daaronder de nette schoenen die ik wat vaker draag, en onderin mijn laarzen. Ik heb ook 1 paar pumps weggegooid (niet mooi meer) en 1 paar laarzen weggegooid (stuk). Ik heb ook nog mijn favoriete pumps in een tas gedaan, die moeten binnenkort naar de Hakken Dokter. In de roze doos (zie onderstaande foto) zitten al mijn zomerschoenen en slippers, ik kan hem wel in de bijkeuken zetten, maar dat is net een zwart gat, als ik daar wat neerleg, dan verdwijnt het altijd op mysterieuze wijze... Dus dan maar even onder de trap. In de roze ton zitten tassen, heel veel tassen. Maar daar had ik nu niet zoveel zin in om die na te kijken. Ook heb ik nog 2 paar gympen van zoonlief aan de kant gezet, die moeten even gemaakt worden. En een aantal schoenen van dochterlief kunnen opgeruimd, want te klein of te zomers... Ik vind het aardig geslaagd. Binnenkort wordt er nog een tweede zwarte kastje gekocht, zodat alle schoenen uit het zicht zijn.

Eindresultaat

En die pop (mijn eerste pop!) die op de eerste foto tussen het puin lag... Die wordt eens goed schoongemaakt en dan weet ik zeker dat dochterlief haar graag wil adopteren. Ze is een echt moedertje!

5 opmerkingen:

  1. Top hoor! En leuk dat je pop ook nog geadopteerd wordt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn ook echt van die typische plekken en hoekjes die rommel aantrekken, zo lijkt het soms wel. Maar ik ga nu mijn best doen het netjes te houden :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel voor al je geweldige reacties op mijn blog! Ik heb ervan genoten! Leuk ook om eigenlijk door de ogen van een ander naar je eigen huis te kijken!
    En gelukkig heb ik geen ruimte onder/achter de trap, dat zou een drama voor mij zijn. Maar hier ligt wel altijd van alles óp de trap. Dat heb ik net voor de zoveelste keer maar weer opgeruimd. #zucht

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen