zaterdag 7 januari 2012

#6 - Spelletje doen?

Wij hebben een mooie oude buffetkast van mijn oom en tante gekregen, en die kast is een behoorlijke rommelkast geworden. Onderin, achter de deurtjes, zitten alle spelletjes verstopt. Deze heb ik vanochtend aangepakt.

Wij zijn gek op spelletjes. En zoonlief heeft de laatste tijd zoveel spellen en puzzels van Cars gekregen, maar de kast zat vol! Op de eerste foto kun je zien dat alles er zo'n beetje ingepropt is, als je een spel wilt pakken, moet je eerst een aantal er uit halen voordat je iets kunt pakken. Ook zitten er heel veel dingen in die amper gebruikt worden.



Dus ik samen met zoonlief voor de kast, eerst alles maar eens sorteren. Er zitten een aantal dingen tussen die er wel uit kunnen (zoonlief beslist!) en sowieso alle 'grote mensen spellen' gaan uit de kast. Dit betekent ook 3 puzzels met 1000 stukjes, daar is hij toch nog te klein voor en ik ga er niet voor zitten 's avonds. Verder kom ik er achter dat we maar liefst 3 spellen van Friesche Vlag domino hebben, en dat zijn er 2 teveel! De 'baby' puzzels komen mooi bij elkaar te liggen, voor als dochterlief daar aan toe is.

Eindresultaat

Je zou het niet zeggen, maar onderstaande is er allemaal uitgehaald. En daar komen dan ook nog 3 spellen bij die Remco en ik van Sinterklaas hebben gekregen (Top 2000 spel, Hollywood spel, en Kolonisten van Catan bordspel). Daar moeten we maar een ander plekje voor vinden.


Zoonlief heeft me heel goed geholpen! Hij heeft met een nat doekje alles afgenomen en vervolgens met een droge doek alles weer netjes droog gemaakt. Een echte poetser :D

Hieronder nog 2 kastjes, van de kinderen. Daar zitten allemaal boekjes, speelgoed e.d. in (voor zoonlief) en allemaal speelgoed en knuffels (voor dochterlief). Tekeningen eruit gehaald (voor in de bewaardoos) en babyspeelgoed eruit gehaald (voor toekomstige kleintjes) en alles ziet er weer netjes uit. Dit zijn de voor foto's, de na foto's verschillen niet zoveel (behalve dat de troep op het roze kastje netjes is opgeborgen).


3 opmerkingen:

  1. Zo, dat ziet er gelijk heel anders uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig zeg, die ladendingen voor de kinderen! Waar heb je die gehaald? En die spellenkast ziet er helemaal mooi uit: applaus voor Sem en jou...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel! :D

    De ladenkasten komen volgens mij beide bij Xenos vandaan. En de zwarte van onder de trap (#7) komt bij de Blokker weg.

    BeantwoordenVerwijderen