vrijdag 6 januari 2012

# 5 - Juwelenkistjes

Ha juwelenkistjes... Juwelen heb ik niet, ik ben meer het type van: goh ik sta in de rij bij de Etos, he oorbellen voor 3,95, bingo! Laatst had ik in Duitsland oorbellen gekocht, weken kwijt geweest die dingen! Tot ik ze in een rommeltasje vond... Oeps!

Maar goed, de oorbellen dus. En armbanden en kettingen. Veel draag ik niet meer. Ik heb ook een poos geen oorbellen kunnen dragen, ik heb namelijk reuma en door die reuma is mijn rechterarm vast gaan zitten bij de elleboog, wat betekent dat ik mijn rechterarm niet goed kan buigen en niet kan strekken. Ik noem het zelf maar de Barbie arm! Maar goed, oorbellen in doen was een poosje erg lastig. Nu is mijn arm ietsjes flexibeler en heb ik bij de lastige oorbellen altijd nog een hele lieve vriend die wel eens een handje wil helpen. :D

Leuk al die oorbellen, maar ze moeten nodig eens uitgezocht worden. Dus ik heb alles op tafel gegooid, alles netjes uitgezocht en ik heb ze vervolgens in de doosjes gedaan, kettingen bij kettingen, armbanden bij armbanden, oorbellen bij oorbellen. Nog steeds een chaos, maar tenminste wel soort bij soort!







We zijn vanmiddag nog even de stad in geweest. Onderstaande speldjes kon ik niet laten liggen, onze jongste begint eindelijk een beetje haar op haar hoofd te krijgen, en ik wil het nog niet knippen, dus dan maar speldjes er in! Benieuwd wat ze daar van vindt. En natuurlijk worden deze speldjes netjes opgeborgen in het roze haarfrutselkistje van laatje 2 (van het witte kastje). Verder heeft onze zoon een poepiescheetzak gekregen, en oh oh wat een lol zeg! Je kan nergens meer gaan zitten, of er vliegt een wind door de kamer. Gezellig :D Ook hebben we onze postcrossing voorraad aangevuld, ik moest toevallig op zoek naar kaarten in zee thema en nerdy/geeky thema (voor swapbot), maar helaas, niet helemaal geslaagd. Dan maar even een mailtje sturen naar beide dames dat de kaarten iets later arriveren, aangezien ze nog via webwinkels besteld moeten worden. Lastig om leuke kaarten te vinden in Friesland! Vorige maand waren we in Amsterdam en daar vonden we een superleuk winkeltje, "Van de kaart" geloof ik. Toch maar weer eens langs gaan daar!

Ik hoop dat ik vanavond nog even een klein opruimklusje kan aanpakken, maar er moet ook weer geleerd worden. En het weekend staat voor de deur, mijn laatste vrije dagen, vakantie is voorbij. Maar zover is het nog niet. Fijn weekend iedereen!

5 opmerkingen:

  1. Oeh, wat dapper. Ik denk met afgrijzen aan mijn nep-kroonjuwelen-verzameling. Daar waag ik me pas over een paar maanden aan, als ik door de dagelijkse dingen voldoende geofent ben...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In principe was dit alleen verplaatsen van het probleem. Maar bij veel dingen dacht ik ook aan de toekomstige verkleedkist van mijn dochter... Dus weg gaat er toch niet veel.

    Ik kan trouwens niet op jouw blog kijken, maar jij bent ook met een opruimblog bezig?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sieraden krijg ik ook maar niet netjes, altijd in de war of de helft kwijt. Gelukkig heb ik niet vaak oorbellen in.
    Ik ben ook zo gek op postcrossing, maar Swapbot ken ik niet, ik dacht dat dat kadootjes maken was, of is dat ook kaarten versturen aan elkaar?
    Groetjes, Aafke
    http://365opruim-enschoonmaakklusjes.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Swapbot is inderdaad voornamelijk kadootjes, maar er zitten ook wel postkaartjes tussen, maar postcrossing is leuker! Dat kun je zo nu en dan laten verslonzen... Swapbot niet. Kijk maar eens rond op www.swap-bot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb overigens vanavond via een aantal websites kaartjes besteld, waaronder FunnyCard website. Ben nu redelijk geslaagd :D

    BeantwoordenVerwijderen