zondag 29 januari 2012

# 19 - Servieskast

Vanmiddag heb ik de servieskast aangepakt. En dit was nodig!
Wat een rommeltje in de kast. Zoals je kunt zien hebben wij altijd wel een glaasje of een kop. We komen er in om! De kast is volgepropt, het woord 'beetje' kan ik wel weglaten. Er liggen belangrijke papieren in (concertkaartjes, etcetera), en medicijnen (tsja, waarom een medicijnkast als je een servieskast hebt!). En het is totaal niet overzichtelijk! En verrassend wat je dan allemaal weer tegenkomt in zo'n kast.
Ons pronkstuk is toch wel ons Douwe Egberts Pinkpop 2011 servies set. Deze kreeg je 'gratis' (je kocht hem erbij) als je koffie kocht op de Pinkpop camping. En natuurlijk moesten wij 2 setjes hebben (ze waren erg gewild, en tsja, als je koffie haalde, waarom dan niet nog een setje kopen). Resultaat: 2 koffiekannen en 8 mokken. Maar ik ben er erg trots op. En dit is toch een mooie herinnering aan ons (voorlopig) laatste festival samen. Wat een mooi weekend was dat, Coldplay, Foo Fighters en vele andere (minder) bekende bands, we hebben genoten! Heerlijk in het gras gelegen, genoten van de zon (waardoor we op de 2e dag in de schaduw moesten zitten, want verbrand!), en springend in de regen op de laatste avond. Wat een feest.
En als je verder kijkt, vind je nog 3 cup a soup mokken. De voorste gewonnen, de achterste 'gekocht' met spaarpunten. Altijd lekker om een soepje uit te drinken.
En deze dan. Een mok die ik kreeg op 16 september 1988, toen onze basisschool een nieuwe naam kreeg. Volgens mij heb ik er nog nooit uit gedronken. Maar deze mag blijven, dit gaat zeker niet weg!
4 Olifanten op een rij. Ooit gekregen met Sinterklaas van mijn toenmalige vriendje. Ik heb ze nooit mooi gevonden. Ze waren vooral handig voor suikerzakjes (die ik ook nog vond, sorry 'heit', dat ik laatst zei dat de suiker op was toen je om een kopje koffie kwam!), en muntjes en dergelijke. En nu gaan ze in de doos voor de kringloop. Daag olifantjes! Ik hoop dat jullie snel een nieuw baasje vinden...
En dan is dit het uiteindelijke resultaat! Servetten opgeruimd in de la die eronder zit, die een poos leeg waren, omdat ik het juiste doel nog niet helemaal had gevonden, maar die nu dus gevuld zijn met servetten en slabbetjes... Alle prullaria er uit gehaald, medicijnen verhuisd naar de boekenkast (tsja, daar heb ik de ehbo doos bovenop liggen, komt nog wel een puntje voor), plastic bekers van de keukenkastjes er bij in gezet... Ik vond overigens nog een Heineken luciferspotje gevuld met discotheek muntjes, waaronder allemaal failliete discotheken, maar ook 10 muntjes voor de feesttent in mijn oude dorp. Dat wordt gratis drinken dit jaar! (Aangezien we altijd maar eventjes langsgaan). Al met al een goed opgeruimde kast! Ik ben zeer content met het eindresultaat.

En zie hier de doos voor de kringloop... De foto wil niet draaien, dus dan maar even de hoofdjes opzij!


Nu alleen nog een plekje vinden voor de prullaria uit de kast, maar voorlopig gaat dat weer even de rommeldoos in...
De komende week zal het wel weer rustig zijn op Dat Rommet Op. Over 2,5 week heb ik mijn 2e examen, deze wil ik natuurlijk gaan halen, dus dat wordt elke avond leren. Tot volgend weekend!



1 opmerking:

  1. Ha, je bent ook goed bezig zeg!!!! Netjes hoor!
    Leuk dat je ook meeleest op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen