zaterdag 28 januari 2012

# 18 - Keukenkast 1 en 2

Ik heb mijn eerste keukenkast klus achter de rug. Vanmiddag heb ik kastje 1 en kastje 2 aangepakt, dit zijn de bovenste keukenkastjes.

Keukenkast nummer 1.
Hierin staan alle kruiden, broodbeleg, beschuit/crackers, thee/koffie en toebehoren. Ik had hem al half uitgeruimd toen ik dacht aan de voor foto, dus bij dit kastje alleen een na foto.

Ik heb alles iets beter ingedeeld. (Geloof me, het is een heel verschil met eerst!). Rechtsonder alle kruiden, hier wordt te zijner tijd nog een doos of mandje voor gehaald, zodat we het er met 1 beweging uit kunnen halen en kunnen kijken welke we nodig hebben. Dit is overigens in overleg met de heer des huizes gegaan, aangezien hij de meeste tijd in de keuken doorbrengt.

Verder staat linksonder en linksmidden al het broodbeleg, beschuit, crackers, en het snoep. Op goede hoogte opgeborgen, buiten het bereik van kleine kleuterhandjes. (En ja, hij gaat wel eens op onderzoek uit). Misschien ook een idee om voor al het broodbeleg een mandje te kopen, handig om alles in 1 keer op tafel te kunnen zetten.

Rechts op de middelste plank staan de koffie en thee benodigdheden, met op de bovenste plank rechts nog een theedoos (we kwamen er een poos geleden achter dat we toch wel heel veel thee in huis hebben!). En linksboven de koffiepot (koffieaparaat is stuk, maar ik zet mijn koffie nu met de hand, vandaar dat deze nog niet weg is) en de theepot. Eerste kastje klaar, op naar de volgende!

Keukenkast nummer 2.
In dit kastje staan alle platte borden en schaaltjes en kommetjes en zo te zien veel plastic bekers. Dat moet anders!

Voor deze kast wilde ik iets meer rust. Het is redelijk gelukt al zeg ik het zelf. Eerst de bekers er maar uit, die mogen straks allemaal in de servieskast. (Dat wordt nog een klus!). Linksonder alle ontbijtborden, rechtsonder eveneens ontbijtborden, maar dan de plastic kinderversies. In het midden de toetjesschaaltjes en soepkommen. En bovenin alle chips en hapjes schaaltjes, deze worden toch niet zo vaak gebruikt. Resultaat: iets meer lucht in de kast. Alles meer binnen handbereik.


2 opmerkingen:

  1. haha, die theevoorraad, die ben ik ook tegengekomen in mijn keukenkastjes... genoeg voor minstens een halfjaar. En uit ervaring kan ik zeggen dat een mandje voor de kruiden en een mandje voor het broodbeleg heel handig is.
    Je kastjes zien er nu heel overzichtelijk uit! Goed bezig, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ik ben er ook één die gigantische theevoorraad gevonden heeft.
    Maar fijn dat je kasten nu zo georganiseerd zijn dat alles bij elkaar staat wat ook bij elkaar hoort. Het ziet er prima uit!

    BeantwoordenVerwijderen