zondag 22 januari 2012

# 15 - Van Marktplaats tot Kringloop

Vanochtend eerst mijn zondagochtendritueel gedaan. Eigen Huis en Tuin kijken onder het genot van een boterhammetje en een pot koffie. Daarna heb ik de salontafel een beetje opgeruimd, alle oude folders weg.. Normaal gesproken krijgen we zaterdags altijd een hele berg nieuwe, maar die zijn gister helemaal niet gekomen. Dus dan maar even op internet kijken naar Lidl's nieuwste XL aanbiedingen, helaas, geen pindakaas!

Vervolgens maar aan de slag gegaan met de was, het beddengoed van zoonlief was weer schoon, (2x in 2 dagen tijd, 's nachts droog worden vergt ook veel oefening natuurlijk!), en meteen maar even het inmiddels droge beddengoed op bed gelegd. En ik was op dreef met de was, dus ook maar weer een nieuwe gedraaid.

Maar omdat dit alles niet echt opruimen is, ben ik aan de slag gegaan in de computerkamer. Daar heb ik een stapel boeken uitgezocht. Ik heb een paar maanden geleden mijn boeken al eens nagekeken, ik heb toen een stuk of 8 boeken aan mijn zusje gegeven (die mij weer verblijdde met kleren waar ze niets meer mee kon!) en van de overige boeken heb ik nog 2 aan de kant gelegd voor een vriendin. De rest zet ik zo op Marktplaats. Verder kwam ik nog wat oude boeken tegen die al een poosje geleden op MP stonden, die gaan er ook weer op.








En ik vond nog een stapel oude studieboeken. Een groot deel had ik al verkocht via MP, maar deze blijven maar in huis liggen. Ik heb er wel foto's van gemaakt, maar ik denk dat ze maar regelrecht naar de kringloop moeten, of moet ik ze bij het oud papier leggen? Boeken vernietigen, dat staat me ontzettend tegen. Maar zou er überhaupt nog iemand zijn die belangstelling heeft bij studieboeken die zelfs ik tweedehands heb aangeschaft (in 2005)?? Het gaat sowieso mijn huis uit, hoe dan ook!


De CD's bewaar ik, maar deze kunnen weg!


Ook van haar blijven alleen de CD's en DVD's liggen.


Afgelopen week hebben we de film Wedding Crashers gezien, die had ik op dvd liggen, volgens mij via een M&M's actie verkregen. Maar de film was niet zo boeiend, zelfs de tweede keer dat ik hem zag niet! Dus die gaat op MP, misschien is er nog ergens een Vince Vaughn of Owen Wilson fan te vinden die hem nog niet in zijn collectie heeft. Zo heb ik alle films van Johnny Depp op dvd, bijna alles dan, GROOT fan sinds mijn 10e. En over Johnny Depp gesproken, ik vond nog een paar films van hem op VHS. Nou die gaan regelrecht naar de kringloop, die films heb ik inmiddels op dvd aangeschaft, net als Titanic en Serendipity. En een paar andere videobanden met films die ik niet meer hoef te zien. Weg met die spullen!

Deze hoef ik echt geen 3e keer te zien!

En ik vond nog een aantal baby bekers, die ik heb gekregen toen zoonlief nog een lief klein baby'tje was, en die eigenlijk nog steeds niet gebruikt zijn, ook niet door dochterlief. Dus weg! En ik vond nog een stapel cd's die ik in opdracht van mijn ouders zou verkopen, maar ze liggen al 5 jaar in een doosje! Naar de kringloop er mee.

Verder nog opladers en toebehoren van 2 Samsung lady phones, ik wou ze al in de container gooien, maar Remco zei dat juist die dingen populair zijn op MP. We zullen zien.

Zo wordt opruimen weer leuk :D

Zie hieronder de tas met spullen die naar de kringloop kunnen (waarschijnlijk komen daar de studieboeken nog bij). Geen echte na foto's, maar stapje voor stapje wordt het huis wel minder vol. En daar gaat het om!

Lijkt niet veel, maar er gaat veel op MP


5 opmerkingen:

  1. Heerlijk toch, dat er weer wat uit huis is... krijg je toch weer ruimte en overzicht van. Da's dan ook precies waar dit alles om draait!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, die boeken.. Weggooien vind ik zo zonde, maar Marktplaats? Zou dat werken? Is ook weer gedoe (en ze blijven in huis) Ik ga een hele stapel naar de kringloopwinkel brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je weleens overwogen om boeken en dvd's op bol.com te zetten? Je hebt ze er vrij snel opgezet, en ik heb op die manier al een deel verkocht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaat er dan niet een deel van het geld naar Bol.com? Ik heb me er nooit in verdiept, het ging altijd perfect via Marktplaats. Misschien toch maar eens naar kijken dan.

      Verwijderen
  4. Alles wat er weg is kan maar weg zijn, ook al zijn het kleine beetjes tegelijk hoor!
    Ik heb ook een account op bol.com maar moet me eens verdiepen in welke prijs ik minimaal moet vragen om er niet op achteruit te gaan. Je krijgt nl. niet altijd alle verzendkosten vergoed dus bij pakketpost is het niet altijd even gunstig heb ik wel eens begrepen. Maar ik hoor er ook wel veel goede ervaringen over dus misschien moet ik er toch eens mee aan de slag. Want ik woon nu vijf jaar in dit huis en er zijn genoeg boeken die bij de verhuizing de kast in zijn gegaan en er sindsdien niet meer uit zijn geweest, behalve dan voor af en toe eens een stofbeurtje

    BeantwoordenVerwijderen