zondag 15 januari 2012

#11 - Rommeldoos

Vanochtend heb ik de rommeldoos opgeruimd. Deze is nu vrijwel helemaal leeg. De kerstspullen die er in zaten liggen in de kerstdoos boven, de verjaardagsspullen liggen in de feestdoos boven. En toen dacht Remco, laat ik boven aanpakken. Dus die heeft daar alles op de kop gehaald, van de kinderkamer tot de opslagruimte. Dus daar heb ik ook nog even meegeholpen. Zo kwam ook het een en ander boven, van de bijbel die ik kreeg toen ik van school ging (groep 8) en de pennenbak die altijd op mijn tafel stond in de klas. Ook wat oude schoolboeken en diverse dozen met spullen die al meerdere keren op marktplaats stonden. Dus die laatste spullen staan nu beneden. Ik zet ze nog een keer op marktplaats en als dat niet lukt gaan ze alsnog naar de kringloop. Waarom niet meteen naar de kringloop? Omdat we het geld wel kunnen gebruiken :p Verder vonden we nog wat videobanden die we gaan zien en daarna kunnen die ook weg. En zo zijn er nog heel wat dingen. Wat ik echt merk is dat ik zo'n moeite heb met afstand doen van dingen. Heeft iemand daar nog tips voor?

6 opmerkingen:

  1. Op zich vind ik je eigen idee van nog één keer op Marktplaats en dan weg ermee al een heel goed plan, die ga ik ook toepassen heb ik besloten.
    En verder herken ik het wel, dat afscheid nemen. Aan de andere kant, ik kom dingen tegen die ik echt al een paar jaar niet meer had gezien omdat ze in een doos zaten, kennelijk heb ik ze dan ook niet gemist.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou het je helpen om er een foto van te maken en dan een herinneringenboekje te maken? Kun je bijv. bij de HEMA laten printen. Neemt veel minder plek in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig, ik vond ook mijn groep-8 bijbeltje terug afgelopen week. En ja hoor, zeer herkenbaar, dat moeilijke afstand doen van spullen. We hebben natuurlijk ook niet voor niks zoveel rommel om ons heen verzameld;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mede doordat ik ook zo'n moeite had met het wegdoen van spullen is het hier zo uit de hand gelopen.... Je weet maar nooit, en msschien levert het nog wat op. Heeel herkenbaar. Maar het voelt zo ontzettend goed om gewoon de kringloop alles te gunnen en mezelf de rust en ruimte. Probeer maar, en misschien is het een tip nog eens naar mijn voor-foto's te kijken als je er weer last van hebt ; ))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk ook heel snel: "dat heb ik misschien nog een keer nodig".
    Als ik een ander kan helpen met mijn afdankertjes, dan vindt ik het al een stuk minder erg om iets weg te doen. Ook als ik iets via Marktplaats verkoop, vindt ik het iets minder erg. (Wij sparen namelijk alles geld wat wij op koninginnedag of via marktplaats verdienen voor een weekendje weg!)
    Wat ook helpt is eerst alle dingen van een thema bij elkaar zoeken en op een hoopje leggen. Op een manier is het dan ook makkelijker om afscheid van het hele thema te nemen... Dan weet je namelijk zeker dat je niet steeds nog onderdelen van de collectie in huis tegenkomt, en wellicht daarom al spijt zou kunnen krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De tip van MamaWerkt helpt mij ook erg: ik blog niet voor niets over de dingen die ik weggooi... Als ik een foto maak en er een verhaaltje over schrijf op mijn blog voelt het veel makkelijker als ik het wegdoe. Dan heb ik het even in de schijnwerper gezet en is er een "herinnerplekje". En wegdoen is ook makkelijker als je weet dat iemand er baat bij heeft. maar ja: vindt die maar... Is overigens ook 2 keer gelukt via de blog: dan las iemand dat ik iets weggooide en reageerde die met "mag ik dat dan niet hebben"?
    Succes met het afscheid nemen!!!

    BeantwoordenVerwijderen