zaterdag 14 januari 2012

#10 Kastje hier, kastje daar

Het is weekend en ik heb weer tijd voor een opruimklus. De afgelopen week is er vrijwel niets uit mijn handen gekomen, druk met examen en weer wennen aan het werkritme. Dus vandaag iets te enthousiast aan de slag gegaan, met als gevolg dat ik nu uitgeblust achter de computer zit, en ik zo nog even alles aan de kant moet schuiven wat ik niet meer kwijt kon of kwijt wilde (in de kast wel te verstaan).

Ik heb als eerste de buffetkast aangepakt. Daar zit zo'n open vak in, zo'n vak wat in no time een rommelvak wordt, alles wordt er neergelegd en neergegooid. Ik verbaasde mij er ook over wat er allemaal uit kwam. Eerst het kersthuis maar eens opruimen, die hebben we op het vliegveld van Vilnius, Litouwen gekocht in de tax free shop, en ik vond hem te schattig om te laten staan. Maar die kan nu wel weer de kerstdoos in. Verder allemaal klein grut, en omdat ik niet weer een rommelhoek to be wou creëren, heb ik er mijn kookboeken en 'salontafel' boeken neergelegd. Veel netter zo.

Kast voor

Kast na
En toen was ik lekker op dreef, en je vraagt je natuurlijk af waar dan al die kookboeken wegkomen... Nou hieruit, schrik niet!

Ik heb je gewaarschuwd!
Dit is dus onze boeken/dvd kast. En zoals je ziet is er van alles bijgepropt wat we nergens anders kwijt konden. De gitaar hebben we van Sinterklaas gekregen afgelopen jaar, en als je goed kijkt, zie je dat er nog een ukelele voor staat, nu alleen nog leren spelen :D Maar goed, terug naar de kast. Dit kan niet, dat is duidelijk. Ik ben samen met zoonlief bezig geweest de hele kast leeg te halen. Plank voor plank uiteraard. Eerst links helemaal leeggehaald, daarna alle dvd's van rechts naar links verplaatst. Uiteindelijk is er heel veel in de rommeldoos terecht gekomen, en die zit nu helemaal vol. Dat wordt nog een leuke klus... Genoeg gepraat, hier is het voorlopige eindresultaat.

Aardig gelukt toch?
Het ziet er veel beter uit dan eerst. Er zijn zelfs twee planken vrij, maar deze worden snel weer gevuld. Ik moet alleen nog even verzinnen hoe en wat. Waarschijnlijk gaat de laatste kast weer helemaal leeg en gaat dat ook naar boven. En onderstaand zie je het boek van Sophie Kinsella wat ik ooit gewonnen heb, gesigneerd! Ik heb bijna al haar boeken, die wil ik voorlopig ook nog niet kwijt. Heerlijk om lekker luchtig te lezen.
Voor nu, iedereen fijn weekend! Waarschijnlijk ga ik morgen nog even bezig, maar voor vandaag zit het er gelukkig op!


En deze vond ik nog :D

7 opmerkingen:

  1. Wow, wat een mega-resultaat! Zo'n enorme kast in 1 keer! Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo... jij doet meteen voor een week werk in 1 dag! Staande ovatie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ik merkte wel dat het teveel was, maar ik kon niet de helft rommelig laten. Dat zegt de perfectionist in mij. Het geeft wel een super goed gevoel als ik langs de kast loop en die ruimte zie :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, dat zijn genoeg klusjes om het niet zoveel doen van afgelopen week in 1 keer meer dan goed te maken. Wat een mega-kast en vooral ook wat een super resultaat. Het stimuleert mij om een soortgelijke grote boekenkast op mijn slaapkamer misschien toch ook maar eens op mijn lijstje voor aankomende week te zetten want ik denk dat als ik soortgelijk resultaat als jij ga behalen ik daar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel blij van word!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetjemina, een kastje per dag..? En hele kast zeker. Nou,volgende week ben je wel door het hele huis als je zo doorgaat..! :-) Opruimen met zevenmijlslaarzen..!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het nadeel is dat ik nog niets heb weggegooid en het doel van mijn jaar opruimen is toch wel veel weg te doen. Dus komende week geen nieuwe opruimklussen, maar het uitzoeken van de megavolle opruimdoos. Pas als die leeg is, mag ik verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Soms zit je gewoon in de flow en doe je ineens een hele kast. Dat had ik laatst ook. En het resultaat is zooooooooooooo lekker! Supergoed!

    BeantwoordenVerwijderen